תוכנית כנס מיט"ל 2011*

 

9:00-9:30 התכנסות ורישום

9:30-10:00 פתיחה וברכות:

פרופ' דינה פריאלניק, סגנית רקטור אוניברסיטת תל אביב

פרופ' מרדכי שחם, יו"ר מיט"ל, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

פרופ' רפי נחמיאס, יו"ר ועדת התכנית, אוניברסיטת תל אביב

 

 

10:00-10:45 הרצאת פתיחה:

Dr. Frank Mayadas, Senior Advisor. Alfred P. Sloan Foundation

ONLINE EDUCATION---Lessons Learned, Promises to Keep

 

10:45-11:00 הפסקה

 

מושבים מקבילים א'

11:00-12:30

מושב א1: על קורסים מקוונים

יו"ר: ד"ר אביגיל ברזילאי, הטכניון

 

מד-אור בעיניים: הנחיה אישית מתוקשבת בהכשרת מורים
חנן יניב
, רבקה ודמני, סמינר הקיבוצים

 

Lessons Learned From Participating in a Connectivist Massive Online Open Course (MOOC)
דלית לוי
, סמינר הקיבוצים

 

שיקולים פדגוגיים (וטכניים?) בעיצוב קורס מקוון מלא מרובה משתתפים
תמי זייפרט
, אורנה פליקס, יהודית וינברגר, סמינר הקיבוצים

 

שביעות רצון ביחס למדדי הערכת הקורס האקדמי המקוון בקרב סטודנטים בעלי-ניסיון וחסרי-ניסיון בקורסים מקוונים
הדס-מלכה הכהן
, אוניברסיטת בר אילן

 

מושב א2: היבטים מערכתיים בהטמעת Moodle

יו"ר: ד"ר ענת כהן, אוניברסיטת תל אביב

 

למידה והוראה בסיוע מערכת ניהול למידה Moodle - ההתנסות בחיפה
שמואל ארנון
, אוניברסיטת חיפה

 

תהליכי הדרכה והטמעה של מערכת LCMS מבוססת מוודל במוסד אקדמי גדול – פיילוט ראשון ולקחיו
תמר נויטל
, האוניברסיטה הפתוחה

 

תיאור תהליך האפיון של מערכת הלמידה החדשה של האו"פ המתבססת על Moodle כפתרון תפור
איתי אופיר
, האוניברסיטה הפתוחה

 

הטמעת והתאמת Moodle: תהליך חובק-קמפוס
ענת כהן
, יהודית רם, אוניברסיטת תל אביב

 

מושב א3: מעבר לכתה... מעבר למשרד

יו"ר: ד"ר גלעד רביד, אוניברסיטת בן גוריון

 

למידה בכל מקום: מפת דרכים
הדס וינברגר
, מכון טכנולוגי חולון

 

ניהול מידע אישי בכל זמן ובכל עת?
שרון הרדוף-יפה
, רפי נחמיאס, אוניברסיטת תל אביב

 

A Design Study of Integrating Mobile Learning in a Museum into a Higher Education Curriculum
אורית מוגילבסקי
, ישי מור, צביקה קופליק, אוניברסיטת חיפה

 

תפיסת הפרטיות בקרב בני נוער בעולם של טכנולוגיות חדשות

טלי סופר, אהרון האופטמן, המרכז הבינתחומי לניתוח ותחזית טכנולוגית

 

מושב א4: הצגת פוסטרים

יו"ר:

 

12:30-13:30 ארוחת צהריים

 

 

מושבים מקבילים ב'

13:30-15:00

מושב ב1: ועוד על קורסים מקוונים

יו"ר: ד"ר אורית צייכנר, אוניברסיטת בר אילן, סמינר הקיבוצים

 

'קללת הידע' בהוראה מקוונת – אתגרים ודרכי התמודדות

עמית מאיר, מדידקטיק בע"מ

 

מוטיבציה ללימודים ויושרה אקדמית – השוואה בין הוראה פרונטאלית למתוקשבת
יהודה פלד, המכללה האקדמית גליל מערבי, יובב עשת, המכללה להכשרת מורים אוהלו, קרן גרינאוצקי, המכללה האקדמית צפת ואוניברסיטת חיפה

 

למידה היברידית של קורסים באנגלית אקדמית: תרומת העבודה האוטונומית במעבדת CALL
מיכל טל, מריה ילנבסקיה, הטכניון

 

השפעת ההיכרות עם קול הקריין בחומרי למידה מולטימדיה על יעילות למידת הסטודנטים הלומדים למידה מעורבת
יפה בן-דרור
, המכללה האקדמית נתניה

 

מושב ב2: שיתופיות ולמידה שיתופית

יו"ר: פרופ' מיקי רונן, המכון הטכנולוגי חולון

 

משימה (בלתי) אפשרית: הערכה מקוונת של תוצרי עמיתים לצורכי הוראת שימושיות
אורן בן-אהרן, מיקי רונן, מכון טכנולוגי חולון

 

אקדמיה מקוונת בשדה
מיקי קריץ, סמינר הקיבוצים, מירי שינפלד, מכון מופ"ת

 

Google Apps פוגש אקדמיה אחד-על-אחד  (one-to-one laptop)
אינה בלאו, אוניברסיטת חיפה

 

מאגר חומרי למידה ברשת: המקרה של מאור
אלי שמואלי, מיט"ל, ענת כהן, רפי נחמיאס, אוניברסיטת תל אביב

 

מושב ב3: היבטים מערכתיים בשילוב טכנולוגיות בחינוך

יו"ר: ד"ר יוסי אלרן, מכון וייצמן

 

פיתוח סביבת למידה מתוקשבת במודל (Moodle) – מו"ט-טק, המשלבת מיומנויות למידה ותכנים במדע וטכנולוגיה לחטיבות ביניים
מרסל פרייליך, שולמית קוצר, יוסי אלרן, זהבה שרץ, מכון דוידסון לחינוך מדעי

 

שילוב קורסים מקוונים במלואם בבי"ס לחינוך במרכז ללימודים אקדמיים: פרספקטיבה מערכתית
גילה קורץ, חנה בר-ישי, כרמלה איגל, דוד חן, המרכז ללימודים אקדמיים

 

האתגרים ביישום 'תהליך בולוניה' בישראל  - גישור פערים באמצעות טכנולוגיה וחשיבה יצירתית
מירי ימיני, המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון

 

מאפייני הקשר בין דפוסי אימוץ התיקשוב בהוראה, לתרבות הארגונית של מוסדות להשכלה גבוהה בישראל
אפרת פיטרסה, סנונית שהם, שפרה ברוכסון ארביב, אוניברסיטת בר אילן

 

15:00-15:15 הפסקה

 

 

מושבים מקבילים ג'

15:15-16:45

מושב ג1: למידה שיתופית

יו"ר: גב' עדנה טל, האוניברסיטה פתוחה

 

הוראת מחקר איכותני בעזרת יישומים טכנולוגיים שיתופיים
ליאת אייל, דרורית רם, מכללת לוינסקי

 

בלוג למידה כמסייע בפיתוח אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה
נעמי פורת, גילה קורץ, המרכז ללימודים אקדמיים

 

כלים שיתופיים ברשת ופדגוגיה עדכנית - מה ניתן ללמוד מרשומות בבלוג?
אסתי דורון, אורנית ספקטור-לוי, אוניברסיטת בר אילן

 

השימוש בויקי ככלי להכשרת מורים למתמטיקה בגישת ה-not telling
דורית כהן, אירית פלד, אוניברסיטת חיפה

 

מושב ג2: וידיאו, משחקים וויזואליזציה

יו"ר: פרופ' עמנואל גרינגרד, מכללת שנקר

 

עמדות סטודנטים כלפי הלימוד בעזרת וידאו באוניברסיטה הפתוחה
יעל שטימברג, בועז מרמלשטיין, צילי ליברמן, האוניברסיטה הפתוחה

 

משחקים רציניים בהשכלה הגבוהה בישראל – מי ראה? מי שמע?
שיזף רפאלי, לימור שגב, אוניברסיטת חיפה

 

מ- VOD ל-EOD : כיצד ניתן להשתמש בהרצאות וידאו על מנת לקדם למידה פעילה?
גלית בוצר, אביגיל ברזילאי, הטכניון

 

ישן וחדש בהוראת האנטומיה בבית הספר לרפואה
אסף מרום, אוניברסיטת תל אביב

 

מושב ג3: שילוב כלים טכנולוגיים בהוראה אלטרנטיבית

יו"ר: ד"ר דוד פונדק, מכללת אורט בראודה

 

העשרת השיח האישי-חברתי בסביבה מקוונת
דוד פונדק, מירי שחם, מכללה אקדמית כינרת

 

חינוך פיננסי - שלוש פריצות דרך: התוכן, ההוראה, הלמידה
דפנה רביב, עדה חן, צביה פיין, מט"ח, דנה פרידמן, משרד החינוך, מפמ"ר מדעי החברה, יעל נבט, מומחית בתחום החינוך הפיננסי

 

מודל ה-TPACK, כיווני מחקר והשלכות על הוראה משולבת טכנולוגיה בכלל והכשרת מורים בפרט
יהודה פלד, המכללה האקדמית גליל מערבי

 

למידה פעילה - שילוב כלי חשיבה מסדר גבוה בהוראה באמצעות פלטפורמה מקוונת ייעודית
שמעון עמר, אייל וייסבלוט, המכללה האקדמית אוהלו בקצרין, ערן רביב, עמותת תפוח לקידום עידן המידע בישראל

 

16:45-16:50 הפסקה

 

16:50-17:30 הרצאת נעילה

יו"ר:

 

רשתות חברתיות, הון חברתי וחדשנות

ד"ר יובל קליש, אוניברסיטת תל אביב

 

 

*בתכניה יתכנו שינויים