תוכנית כנס מיט"ל 2012

מכון דוידסון לחינוך מדעי אירח את כנס הארצי השנתי העשירי של מיט"ל שהתקיים ביום שלישי, כ' תמוז תשע"ב, 10.7.2012 במכון ויצמן למדע.

 

לחיצה על שמות ההרצאות המודגשות תוביל למצגות ולסרטונים.

 

9:30-8:30 התכנסות ורישום, מבואת אולם ויקס

09:30-09:50 פתיחה וברכות

פרופ' יואב יאיר, יו"ר מיט"ל, האוניבריסטה הפתוחה
ד"ר אריאל היימן, מנכ"ל מכון דוידסון לחינוך מדעי, מכון ויצמן למדע

 

SMS בשיעורים - לא רק עם חברים
פרופ' מיקי רונן ונגה לביא, מכון טכנולוגי חולון

לסרטון YouTube

09:50-10:45 הרצאת פתיחה

 

Harnessing Technology and Innovation to Break the Iron Triangle of Access, Cost, and Quality in Education

 

Eric Frank, Co-Founder and President of Flat World Knowledge


YouTube video


 

10:45-11:00 הפסקה

מושבים מקבילים א'

11:00-12:30

מושב א1: פדגוגיה וקורסים (מקוונים) עתירי טכנולוגיה
יו"ר: ד"ר גלעד רביד

אולם: שמידט

Introducing Distance Education to the Technion: Science and Engineering Students' Learning Experience
מירי ברק, ראניה חוסיין פראג' ויהודית דורי
, הטכניון

 

קורס תיאוריות למידה ותכנון לימודים בסביבה עתירת טכנולוגיה

ליזי כהן, מכללת לוינסקי לחינוך

 

כלי ווב 2.0 והרשת החברתית – דגמי הוראה ויישומים פדגוגיים בתהליכי הוראה-למידה

תמי זייפרט, סמינר הקיבוצים

 

בחינת הבדלים בדפוס הקשרים המבניים בין מאפיינים פדגוגיים המשפיעים על קבלת החלטות פדגוגיות לבין תחושת "מרחק ההבנה ההדדית" של המרצים בסביבות הוראה מרחוק לעומת סביבת הוראה מסורתית
ניבה ונגרוביץ וברוך אופיר, אוניברסיטת בר-אילן


 

מושב א2: חדשנות טכנולוגית בהוראה ובלמידה
יו"ר: פרופ' מיקי רונן

אולם: לופאטי

הכפר הווירטואלי למניעת אלימות: למידה שיתופית במרחב ווירטואלי תלת מימדי
איל רבין, טלי היימן ודורית אולניק-שמש
, האוניברסיטה הפתוחה

אוצרות דיגיטלית כפעולה לימודית
רבקה גדות ואיליה לוין, אוניברסיטת תל-אביב

לסרטון ב-YouTube

למידה משולבת - למידה באמצעות יישומי מציאות-מרובדת
אלון הסגל
, המרכז ללימודים אקדמיים, אור יהודה

לסרטון ב-YouTube

מפות אינטראקטיביות כסביבות למידה
חגית מישר טל
, מכללת אורנים; האוניברסיטה הפתוחה

לסרטון ב-YouTube

 

מושב א3: משחקים רציניים וויזואליזציה
יו"ר: פרופ' יהודית בר-אילן

אולם: ויקס קטן

שילוב מנגנוני משחק בהוראה – גם קורס יכול להיות משחק
דודי פלס, אוניברסיטת בר-אילן

 

ניהול משברים בגילדה כמקרה מבחן לניהול משברים בארגון
זיו לביא וחנן גזית, שנקר

 

מאפייני למידה משולבת אנימציה של התקנים אלקטרונים: המקרה של סטודנטים להנדסאות
אהרון גרו, ושאח זועבי וניסים סבאג, הטכניון ואורט בראודה

 

עיצוב משחק מחשב ועיצוב הדרכה: השונים הם?
שחר עוז

 


12:30-13:30 ארוחת צהריים ותצוגת פוסטרים
, מבואת לופאטי

מושבים מקבילים ב'

13:30-15:00

מושב ב1: כלים טכנולוגיים וחדשנות בהוראה
יו"ר: ד"ר גילה קורץ

אולם: ויקס קטן

לשמוע, לראות או לקרוא? למידה באמצעות podcasts ו-screencasts: תוצאות ראשוניות והשלכות פוֹדגוגיות (Podagogy)
אינה בלאו ואבנר כספי
, האוניברסיטה הפתוחה

 

הצד השני של המטבע – ייצוגי נטיות חשיבה בבלוג למידה
אלה פלג וגילה קורץ, המרכז ללימודים אקדמיים, אור יהודה


21st Century Skills: Lecturers and Students Conceptualization of Innovative Pedagogy

מירי ברק וסיגל מורד, הטכניון ומכללת בית ברל

 

לוח אינטראקטיבי כאמצעי האורג בין ישן לחדש
גילה קורץ, אתי כוכבי וקרן דוד, בריינפופ ישראל; המרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה

 

מושב ב2: למידה ורשתות חברתיות
יו"ר: ד"ר יוסי אלרן

אולם:  לופאטי

מודל הוראה ליצירת קהילת למידה מתוקשבת באמצעות רשת חברתית

ניר תדהר, אורנית שגיא, רחל לוין-פלד ויעל קלי, אוניברסיטת חיפה

 

סרטון ב-YouTube

Social Learning Networks in Higher Education

משה לייבה, וולפגנג ריינדהרט, אילונה בוקאם, טימו ואן-טריק ואלכס פרל
המכון הטכנולוגי חולון ומכללת לוינסקי לחינוך, Beuth University ,University of Paderborn

Heinrich-Heine-University, University of Braunschweig

 

סרטון ב-YouTube


 

למידה ושיתוף ברשת החברתית שלובים

יורם אורעד, סמדר בר-טל וסוזאן צעירי, מכון מופ"ת

 
סרטון ב-YouTube


 

דפוסי השימוש של בני נוער בפייסבוק וזיקתם ללמידה

לאה עייני, ענת כהן ורפי נחמיאס, אוניברסיטת תל-אביב

סרטון ב-YouTube

 

מושב ב3: אתיקה בעידן הטכנולוגי
יו"ר: ד"ר שולי קוצר

אולם: שמידט
(המושב יחל בשעה 14:00)

עמדות של מוסדות אקדמיים, מרצים וסטודנטים כלפי אי יושרה אקדמית – השוואה בין-תרבותית בין הוראה פרונטאלית למתוקשבת

קרן גרינאוצקי, יובב עשת ויהודה פלד, אוניברסיטת חיפה, המכללה האקדמית גליל מערבי ומכללת אוהלו בקצרין

 

מה הם באמת עושים שם? פעילות סטודנטים במהלך שיעור אקדמי

ערבה אלבז ויובב עשת, המכללה האקדמית עמק יזרעאל, אוניברסיטת חיפה והמכללה האקדמית צפת

 

גניבות ספרותיות בלמידה מרחוק? ניתוח מצב באוניברסיטת ליברפול

University of Liverpoolטלי שרון,

 

15:00-15:15 הפסקה

 

מושבים מקבילים ג'

15:15-16:45

מושב ג1: היבטים קוגניטיביים של למידה בסביבות טכנולוגיות
יו"ר: רוני דיין

אולם: ויקס קטן

שאלת שאלות בקורסים היברידים בהנדסה ביו-רפואית ככלי לקידום הבניית ידע בשיח מדעי

אמירה אלוש, יהודית דורי ושולמית לבנברג, הטכניון

 

כריית נתוני מערכת למידה (Educational Data Mining) ככלי להערכת ההכוונה העצמית בלמידה (Self-Regulated Learning) של פרחי הוראה

מרי גוטמן וברכה קרמרסקי, אוניברסיטת בר-אילן

 

תרומת ההשכלה האקדמית לניבוי רמת ידע טכנולוגי-פדגוגי של מורה

נגה מגן-נגר, רוני דיין ורונית נחמיה, משרד החינוך
הפורטל הבית ספרי - זרז לשינויים חדשניים במערכת החינוך

רוני דיין, נגה מגן-נגר, אברום רותם, משרד החינוך

 

מיזם מתוקשב כסוכן דליברציה והעצמה: מקרה הבוחן של סטודנטים בחוג לתקשורת

ורד מלכה, המכללה האקדמית עמק יזרעאל


 

מושב ג2: היבטים מערכתיים בשילוב טכנולוגיות
יו"ר: ד"ר אלונה פורקוש-ברוך

אולם: שמידט

אינטרנט ואינטרנציונליזציה (בינאום) במערכת החינוך בישראל: מה בין מערכת החינוך התיכונית והחינוך הגבוה?

ענת כהן ומירי ימיני, אוניברסיטת תל-אביב

 

Library and Information Science Students' Perceptions towards M-learning

נועה אהרוני, אוניברסיטת בר-אילן

 

כלי למדידת הפוטנציאל לחשיבה חדשנית בפיתוח רעיונות טכנולוגיים בקרב סטודנטים במקצועות עתירי ידע וטכנולוגיה

דוד פסיג וליזי כהן, אוניברסיטת בר-אילן ומכללת לוינסקי לחינוך

 

עשור ללמידה מרחוק במט"ח – הגמשת הארכיטיפ התעשייתי בזירה החינוכית

עדה חן, דפנה רביב, רונית מסיקה וסיגל עצמון, מט"ח

 

מושב ג3: למידה שיתופית וקהילות ידע
יו"ר: ד"ר אבנר כספי

אולם: לופאטי

כותר – הספריה המקוונת של ישראל והשתלבותה באקדמיה הישראלית

יכין אפשטיין, מט"ח

 

טכנולוגיות למידה באמצעות ויקי: פרויקט 'צפונה 2.0'

אילת חן לוי ושיזף רפאלי, אוניברסיטת חיפה

 

השפעת תהליכי השוואה חברתית על ניטור תהליך הלימוד והישגי התלמידים בלמידה מתוקשבת

רווה הרוש, אלה גליקסון, מרים ארז וריקי נורי, הטכניון

 

בחינת השימוש במאגרי מידע דיגיטאליים כמסייעים למורה ככלי פדגוגי בעבודתו

שרון כלימי, ענת כהן ורפי נחמיאס, אוניברסיטת תל-אביב