תוכנית כנס מיט"ל 2012

הכנס הארצי השנתי העשירי של מיט"ל, ייערך השנה במכון ויצמן למדע, מכון דיוידסון ברחובות, ביום שלישי, כ' תמוז תשע"ב, 10.7.2012.

 

9:30-8:30 התכנסות ורישום, מבואת אולם ויקס

09:30-09:50 פתיחה וברכות, אולם ויקס:

פרופ' יואב יאיר, יו"ר מיט"ל, האוניבריסטה הפתוחה
ד"ר אריאל היימן, מכון ויצמן למדע ומנכ"ל מכון דוידסון לחינוך מדעי

 

09:50-10:45 הרצאת מפתח, אולם ויקס:

Eric Frank, Co-Founder and President of Flat World Knowledge

 

10:45-11:00 הפסקה

 

מושבים מקבילים א'

11:00-12:30

מושב א1: פדגוגיה וקורסים (מקוונים) עתירי טכנולוגיה

אולם: ...

 

Introducing Distance Education to the Technion: Science and Engineering Students' Learning Experience
מירי ברק, ראניה חוסיין פאראג', ויהודית דורי, הטכניון

 

קורס תיאוריות למידה ותכנון לימודים בסביבה עתירת טכנולוגיה

ליזי כהן, מכללת לוינסקי לחינוך

 

כלי ווב 2.0 והרשת החברתית – דגמי הוראה ויישומים פדגוגיים בתהליכי הוראה-למידה

תמי זייפרט, סמינר הקיבוצים

 

בחינת הבדלים בדפוס הקשרים המבניים בין מאפיינים פדגוגיים המשפיעים על קבלת החלטות פדגוגיות לבין תחושת "מרחק ההבנה ההדדית" של המרצים בסביבות הוראה מרחוק לעומת סביבת הוראה מסורתית
ניבה ונגרוביץ וברוך אופיר, אוניברסיטת בר-אילן
 
 

מושב א2: חדשנות טכנולוגית בהוראה ובלמידה

אולם: ...

 

הכפר הווירטואלי למניעת אלימות: למידה שיתופית במרחב ווירטואלי תלת מימדי
איל רבין, טלי היימן ו
דורית אולניק-שמש, האוניברסיטה הפתוחה

אוצרות דיגיטלית כפעולה לימודית
רבקה גדות ואיליה לוין, אוניברסיטת תל-אביב

למידה משולבת - למידה באמצעות יישומי מציאות-מרובדת
ד"ר אלון הסגל
, המרכז ללימודים אקדמיים, אור יהודה

מפות אינטראקטיביות כסביבות למידה
ד"ר חגית מישר טל, מכללת אורנים; האוניברסיטה הפתוחה

 

מושב א3: משחקים רציניים וויזואליזציה

אולם: ...

 

ניהול משברים בגילדה כמקרה מבחן לניהול משברים בארגון
זיו לביא וחנן גזית, שנקר 

 

שילוב מנגנוני משחק בהוראה – גם קורס יכול להיות משחק
דודי פלס, אוניברסיטת בר-אילן

 

מאפייני למידה משולבת אנימציה של התקנים אלקטרונים: המקרה של סטודנטים להנדסאות
אהרון גרו, ושאח זועבי, ניסים סבאג, הטכניון ואורט בראודה

 

עיצוב משחק מחשב ועיצוב הדרכה: השונים הם?
שחר עוז
 

תצוגת פוסטרים

12:30-13:00

אולם:

13:00-14:00 ארוחת צהריים, מבואת לופטי

                     המשך תצוגת הפוסטרים 

 

מושבים מקבילים ב'

14:00-15:20

מושב ב1: כלים טכנולוגיים וחדשנות בהוראה

אולם: ...

 

לשמוע, לראות או לקרוא? למידה באמצעות podcasts ו-screencasts: תוצאות ראשוניות והשלכות פוֹדגוגיות (Podagogy)
אינה בלאו ואבנר כספי, האוניברסיטה הפתוחה 

 

הצד השני של המטבע – ייצוגי נטיות חשיבה בבלוג למידה
אלה פלג וגילה קורץ, המרכז ללימודים אקדמיים, אור יהודה

 

21st Century Skills: Lecturers and Students Conceptualization of Innovative Pedagogy

מירי ברק וסיגל מורד, הטכניון ומכללת בית ברל

 

לוח אינטראקטיבי כאמצעי האורג בין ישן לחדש
גילה קורץ, אתי כוכבי וקרן דוד, בריינפופ ישראל; המרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה

 

מושב ב2: למידה ורשתות חברתיות

אולם: ...

 

מודל הוראה ליצירת קהילת למידה מתוקשבת באמצעות רשת חברתית

ניר תדהר, אורנית שגיא, רחל לוין-פלד ויעל קלי, אוניברסיטת חיפה

 

Social Learning Networks in Higher Education

משה לייבה, מכללת לוינסקי לחינוך

 

למידה ושיתוף ברשת החברתית שלובים

יורם אורעד, סמדר בר-טל וסוזאן צעירי, מכון מופ"ת

 

דפוסי השימוש של בני נוער בפייסבוק וזיקתם ללמידה

לאה עייני, ענת כהן ורפי נחמיאס, אוניברסיטת תל-אביב

 

מושב ב3: אתיקה בעידן הטכנולוגי

אולם: ..

 

עמדות של מוסדות אקדמיים, מרצים וסטודנטים כלפי אי יושרה אקדמית – השוואה בין-תרבותית בין הוראה פרונטאלית למתוקשבת

קרן גרינאוצקי, יובב עשת ויהודה פלד, אוניברסיטת חיפה, המכללה האקדמית גליל מערבי ומכללת אוהלו בקצרין

 

מה הם באמת עושים שם? פעילות סטודנטים במהלך שיעור אקדמי

ערבה אלבז ויובב עשת, המכללה האקדמית עמק יזרעאל, אוניברסיטת חיפה והמכללה האקדמית צפת

 

גניבות ספרותיות בלמידה מרחוק? ניתוח מצב באוניברסיטת ליברפול

University of Liverpoolטלי שרון,  

 

15:20-15:40 הפסקה

 

 

מושבים מקבילים ג'

15:40-17:00

מושב ג1: היבטים קוגניטיביים של למידה בסביבות טכנולוגיות

אולם: ...

 

שאלת שאלות בקורסים היברידים בהנדסה ביו-רפואית ככלי לקידום הבניית ידע בשיח מדעי

אמירה אלוש, יהודית דורי ושולמית לבנברג, הטכניון

 

כריית נתוני מערכת למידה (Educational Data Mining) ככלי להערכת ההכוונה העצמית בלמידה (Self-Regulated Learning) של פרחי הוראה

מרי גוטמן וברכה קרמרסקי, אוניברסיטת בר-אילן

 

תרומת ההשכלה האקדמית לניבוי רמת ידע טכנולוגי- פדגוגי של מורה

נגה מגן-נגר, רוני דיין ורונית נחמיה, משרד החינוך

 

מיזם מתוקשב כסוכן דליברציה והעצמה: מקרה הבוחן של סטודנטים בחוג לתקשורת

ורד מלכה, המכללה האקדמית עמק יזרעאל
 

מושב ג2: היבטים מערכתיים בשילוב טכנולוגיות

אולם: ...

 

אינטרנט ואינטרנציונליזציה (בינאום) במערכת החינוך בישראל: מה בין מערכת החינוך התיכונית והחינוך הגבוה? 

ענת כהן ומירי ימיני, אוניברסיטת תל-אביב

 

Library and Information Science Students' Perceptions towards M-learning

נועה אהרוני, אוניברסיטת בר-אילן

 

כלי למדידת הפוטנציאל לחשיבה חדשנית בפיתוח רעיונות טכנולוגיים בקרב סטודנטים במקצועות עתירי ידע וטכנולוגיה

דוד פסיג וליזי כהן, אוניברסיטת בר-אילן ומכללת לוינסקי לחינוך

 

עשור ללמידה מרחוק במטח – הגמשת הארכיטיפ התעשייתי בזירה החינוכית

עדה חן, דפנה רביב ורונית מסיקה, מט"ח

מושב ג3: למידה שיתופית וקהילות ידע

אולם: ...

 

כותר – הספריה המקוונת של ישראל והשתלבותה באקדמיה הישראלית

יכין אפשטיין, מט"ח

 

השפעת תהליכי השוואה חברתית על ניטור תהליך הלימוד והישגי התלמידים בלמידה מתוקשבת

רווה הרוש, אלה גליקסון, מרים ארז וריקי נורי, הטכניון

 

בחינת השימוש במאגרי מידע דיגיטאליים כמסייעים למורה ככלי פדגוגי בעבודתו

שרון כלימי, ענת כהן ורפי נחמיאס, אוניברסיטת תל-אביב

 

טכנולוגיות למידה באמצעות ויקי: פרויקט 'צפונה 2.0'

אילת חן לוי ושיזף רפאלי, אוניברסיטת חיפה