תוכנית כנס מיט"ל השנים-עשר

ספר הכנס חלק I


ספר הכנס חלק II

 

8:30-9:30 התכנסות ורישום

09:30-09:40 פתיחה וברכות

פרופ' יואב יאיר, יו"ר מיט"ל, האוניברסיטה הפתוחה

פרופ' לאה קסן, נשיאת מכללת לוינסקי לחינוך וראש רמ"ה (ראשי המכללות להוראה)

9:40-10:30 הרצאת מפתח

פרופ' רפי נחמיאס, ראש בית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל-אביב

הוראה מקוונת בהשכלה הגבוהה: היש חדש תחת השמש?

10:30-10:45 הפסקה

 


מושבים מקבילים א'

10:45-12:15

מושב א1: קורסים מקוונים פתוחים מרובי- משתתפים (MOOCs) I

יו"ר: פרופ' יהודית בר-אילן, אוניברסיטת בר-אילן

אולם מליאה

הרצאת עוגן- כיצד נבחין בין "הייפ" למציאות בטכנולוגיות למידה: המקרה של קורסי ה-MOOC

ד"ר יורם קלמן, האוניברסיטה הפתוחה

 

אופן השימוש של הלומדים במשאבי הלמידה בקורס MOOC - מה עושים המסיימים לעומת הלא מסיימים?

טלי קהן, טל סופר ורפי נחמיאס, אוניברסיטת תל-אביב

 

פיתוח והטמעה של קורסי MOOCs  כחלק מתוכנית הלימודים האקדמית באוניברסיטת תל אביב  +


תהליך פיתוח קורס מקוון מרובה משתתפים הפתוח לקהל הרחב (MOOC) באוניברסיטת תל אביב

טל סופר, עינת ליבנה, ענת כהן ורפי נחמיאס, אוניברסיטת תל-אביב

 

תובנות סטודנטים בנוגע ל-MOOCs

נועה אהרוני ויהודית בר-אילן, אוניברסיטת בר-אילן

 

שילוב קורסי MOOC בלימודים כלליים באקדמיה 
דוד פונדק, אילנה טרוצקובסקי וניסים סבג, המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה


מושב א2: קהילות למידה I

יו"ר: ד"ר אביגיל ברזילי, הטכניון

חדר 424

הרצאת עוגן- קהילות למידה מתוגברות טכנולוגיה

ד"ר דני בן-צבי, אוניברסיטת חיפה, LINKS I-CORE

 

Developing Participatory Learning Practices when Studying the Learning Sciences: A Theoretical Framework and its Pedagogical Implications

Yotam Hod & Dani Ben-Zvi, Haifa University, LINKS I-CORE.

 

Characterizing Group Norms in a Technology Enhanced Learning Community

Jacqueline Basil- Shachar, Dani Ben-Zvi & Yotam Hod, Haifa University, LINKS I-CORE.

 

שיח דיאלוגי-רפלקטיבי נתמך מחשב בקהילת למידה שיתופית

שירי מור-הגני, דני בן-צבי, אוניברסיטת חיפה, LINKS I-CORE



קהילות למידה מוגברות-טכנולוגיה כתשתית חברתית לקידום הבנה בינתחומית
עדי  קידרון ויעל קלי, אוניברסיטת חיפה, LINKS I-CORE

 

שיתופיות בקהילת מורי מורים בסביבה מקוונת
עינת רוזנר, מירי שינפלד ואיליין חוטר, סמינר הקיבוצים, מכללת אוהלו


מושב א3: פדגוגיה מקוונת בהשכלה הגבוהה I

יו"ר: ד"ר אלונה פורקוש-ברוך, מכללת לוינסקי לחינוך

חדר 323

הרצאת עוגן- למידה כיצירה שיתופית של ידע בקהילות מוגברות-טכנולוגיה

פרופ' יעל קלי וקהילת חוקרי מרכז LINKS (אוניברסיטת חיפה, בן-גוריון, הטכניון, והמרכז הבינתחומי הרצליה)

 

      Between Pedagogy and Technology: The Pedagogical Affordances of Online Learning Environments
Sarah Schrire, Miri Shonfeld & Zipi Zelkovich, Kibbutzim College of Education Technology and the Arts

            

יישום פדגוגיות מתחום הוראת המדעים בהוראת תקשורת המדע:  אפיון והערכת למידת מיומנויות ותפיסות של סטודנטים בקורס תקשורת המדע   
מיה קאליר-מירב (הטכניון) ואילת ברעם-צברי, הטכניון ו-LINKS I-CORE

 

שיקולי מרצים בשילוב אתרי אינטרנט לימודיים בהוראת הכימיה
יעל פלדמן-מגור,
אמירה רום וענבל טובי-ערד ,האוניברסיטה הפתוחה

 

קורסי "שיח ותיווך" – דפוסי פעילות בקורס מקוון לעומת פנים אל פנים

אלונה פורקוש-ברוך ואורה סגל דרורי, מכללת לוינסקי לחינוך


מושב א4: למידה ניידת

יו"ר: פרופ' מיקי רונן, מכון טכנולוגי חולון

חדר 213


הפעלת סטודנטים באמצעות טכנולוגיות ניידות בשיעור- השלכות על התהליך הלימודי ועל שביעות רצון הסטודנטים 
חגית מישר טל ויאיר צדוק, המרכז ללימודים אקדמיים, אור יהודה

 

סיור לימודי משולב טכנולוגיות ניידות
חגית מישר טלארנון מדזיני ויעל סנה, האוניברסיטה הפתוחה ומכללת אורנים

 

יישום למידה באמצעות הנייד (Mobile Learning) בחיל האוויר
ערן גל, רונית בן נון וליסה פייקין, חיל האוויר

 

שילוב אמצעים ניידים בלמידה כיתתית: עמדות, הערכות והמלצות סטודנטים 
סמדר אילוטוביץ וגילה קורץהמרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה

 

שימוש ביישומי מחשב הלוח (tablet) ככלי לסיוע בהוראת השפה האנגלית כשפה זרה  
ורוניקה זימון ותמי זייפרט, סמינר הקיבוצים

12:15-13:15 - ארוחת צהריים ותצוגת פוסטרים ברחבת הפוסטרים. 



מושבים מקבילים ב'

13:15-14:45

מושב ב1: קורסים מקוונים, פתוחים, ומרובי-משתתפים (MOOCs) II

יו"ר: ד"ר ענת כהן, אוניברסיטת תל אביב

אולם מליאה

הרצאת עוגן – ספרים דיגיטליים וקריאה אקדמית.

פרופ' יואב יאיר, האוניברסיטה הפתוחה

 

הערכת פעילות הסטודנטים בקורס אקדמי מקוון במלואו

ענת כהן וטל סופר, אוניברסיטת תל-אביב


MOOC as a Learning Environment and its Educational Values

עביר ותד ומירי ברק, טכניון

 

אסטרטגיות למידה, מוטיבציה ותחושת הישג של תלמידי מדע וטכנולוגיה בלמידת קורס MOOC  אקדמי
ליזי כהן, נגה מגן-נגר ורוני דיין, משרד החינוך

 

"מעשה מרכבה" - מודל מרובה-רבדים של למידה-הערכה קבוצתית כמיזם מורכב
ריטה סבר, האוניברסיטה העברית


מושב ב2: פדגוגיה מקוונת במערכת החינוך

יו"ר: ד"ר אורית אבידב-אונגר,המכללה האקדמית אחווה

חדר 323

מהי הדרכה משמעותית עבור מורים המלמדים בבתי ספר שבתכנית התקשוב הלאומית?

נגה מגן-נגר וניצה לוי, המכללה האקדמית לחינוך גורדון

 

תקשוב בהוראה: הטכנולוגיה כבר בכיתה - מה עושים איתה?

בקי לשם, אדווה מרגליות, שרית שמאי וג'יי הורוויץ, המכללה האקדמית אחווה

 

מודל "מורה מתווך" בסביבות למידה מרחוק – כיתות המשלבות למידה מרחוק א-סינכרונית באופן של הרצאות מוקלטות בווידאו
אריה בן-חיים וברוך אופיר, אוניברסיטת בר-אילן

 

גדול, הפוך, פעיל ומתוקשב: התנסות בלמידה בדגם כוורת –  מחקר פעולה של למידה בצוותים בכתה גדולה

גילה לוי עצמון, חני יחזקאל ויעל נזר, המרכז ללימודים אקדמיים, אור יהודה


שילוב התקשוב כמדד לבחינת הטמעתו במכללות לחינוך – תיקוף שאלון מרצים

אלונה פורקוש-ברוך ואורית אבידב-אונגר, מכללת לוינסקי לחינוך


מושב ב3: יזמות פדגוגית טכנולוגית

יו"ר: ד"ר שרון הרדוף-יפה, מכללת לוינסקי לחינוך

חדר 424

אתגרים בתהליך הלמידה של קהילת מעשה מתוקשבת רב-תרבותית 

ליאור סולומוביץ, גלעד רביד, אבינועם מאיר ונעה אבני, אוניברסיטת בן-גוריון


סביבה דיגיטלית לוויסות עצמי בלמידה במדע וטכנולוגיה 

טלי שפירא, בת שבע אילון וזהבה שרץ, מכון ויצמן


האם הזירה הכיתתית עוברת לווטסאפ? 
מור דשן, דן בוכניק ושפרה ברוכסוןאוניברסיטת בר-אילן

 

מישראל להולנד ובחזרה – הוראת השפה העברית במדיה מקוונת

סמדר בר-טל, אירנה בלנקי, אלונה פורקוש-ברוך וברוריה מרגולין, מכללת לוינסקי לחינוך ויניב חג'בי, אוניברסיטת אמסטרדם.


Identifying multiple perspectives of learning in heterogeneous groups using real-time cloud applications

אריאלה לונברג ומירי ברק, טכניון

 

פיתוח אוריינות דיגיטלית ואתגר השיתופיות: הילכו שניהם יחדיו?

תמר שמיר-ענבל ואינה בלאו, האוניברסיטה הפתוחה

מושב ב4: פוסטרים (רחבת הפוסטרים)

 

14:45-15:00 הפסקה

 


מושבים מקבילים ג'

15:00-16:20

מושב ג1: דפוסי השימוש בטכנולוגיות

יו"ר: ד"ר דוד פונדק, המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה

חדר 424

הרצאת עוגן: מידע ויראלי

פרופ' קרין נהון, אוניברסיטת וושינגטון

 

דפוסי שימוש של צעירים בסביבות טכנולוגיות והתנהגויות של ריבוי משימות

קרן אטינגר, ענת כהן ורפי נחמיאס, אוניברסיטת ת"א

 

שיחוח כתוב ביום עיון מקוון-על מה ואיך?

סמדר בר-טל ומיכל שלייפר, מכללת לוינסקי, מכון מופ"ת

 

שילוב סרטוני יו-טיוב אינטראקטיביים בהוראה אקדמית 
דן כהן-וקס, אורנה קופולוביץ ומיקי רונן, מכון טכנולוגי חולון

 

הטמעת למידה משמעותית ניידת לאוכלוסיית מדריכים פדגוגיים ומרצים - תיאור פרויקט פיילוט

אסנת דגן, שרון הרדוף יפה וסיגל מורד, מכללת בית ברל

 

מושב ג2: מישחוק וסימולציות

יו"ר: ד"ר גלעד רביד, אוניברסיטת בן-גוריון

אולם מליאה

Design and Implementation of Simulations to Support Learning by Children and Adults with Disabilities

פרופ' תמר וייס, אוניברסיטת חיפה, LINKS I-CORE

 

The Effect of Different Score Systems on Player Performance                

גנית ריכטר, דפנה רבן ושיזף רפאלי, אוניברסיטת חיפה, LINKS I-CORE

 

אוריינות משחקי מחשב: סוגות ואישיות השחקנים

שחר עוז, Flux

 

הוראת אלקטרוניקה בשילוב אנימציה: שיפור הישגים לימודיים
אהרון גרו, הטכניון, וושאח זועבי, המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה

 

לימוד פרמקולוגיה באמצעות סימולציות ומודלים ממוחשבים בקרב סטודנטים לסיעוד 
אילנה דובובי, אפרת דגן ו
שרונה ט. לוי, אוניברסיטת חיפה


מושב ג3: פוסטרים (רחבת הפוסטרים)

16:20-16:25 הפסקת מעבר

 

16:25 – 17:00 מושב נעילה

יו"ר: מר אלי שמואלי, מיט"ל

הרצאת נעילה:  על זכויות יוצרים והשכלה גבוהה: מאבק ההנגשה

ד"ר אורית פישמן-אפורי, המכללה למנהל