תוכנית כנס מיט"ל השלושה-עשר



8:30-9:30 התכנסות ורישום

בנין טאוב למדעי המחשב

09:30-09:45 פתיחה וברכות:

פרופ' אהרון פלמון, יו"ר מיט"ל, האוניברסיטה העברית

אולם טאוב 1

9:45-10:35 הרצאת אורח

Education: Presence, Influence and Identity

Dr. Bonnie Stewart


Open, participatory online learning and scholarship doesn't necessarily require credentials as a price of admission, but does demand the construction, performance, and curation of a public networked identity. Both academia and social networks are, in effect, 'reputational economies,' but while educators are increasingly encouraged to "go online," those who do often find that their work and efforts may not be visible or understood within institutional contexts. This talk explores the tensions driving change in higher education today, and explores the terms by which definitions of scholarship and learning are being unsettled by new, open practices. In this environment, how can effective identities, influence, and teaching presence be established among networked scholars and learners? What risks and power relations need to be addressed as part of this process?



Dr. Bonnie Stewart is an educator and social media researcher fascinated by who we are when we’re online. Bonnie's work explores the intersections of knowledge, technology, and identity, and the implications of networks for contemporary institutions. She writes and speaks internationally about MOOCs, media literacies, digital identities, and networked influence, and blogs ideas at http://theory.cribchronicles.com. She does her best thinking out loud on Twitter, as @bonstewart.

    

 

 


 10:35-10:50 ברכות נשיא הטכניון: פרופ' פרץ לביא

10:50-11:00 הפסקה

 

מושבים מקבילים א'

11:00-12:30

מושב א1: קורסים מקוונים פתוחים מרובי משתתפים (MOOCs)

אולם: טאוב 2

יו"ר: רונית ליס-הכהן, הטכניון

הרצאת עוגן –

The World as Classroom: Learning to Create a MOOC on Creativity -  A Case Study

פרופ' שלמה מיטל, הטכניון

 

הלומד המקוון בערוצים החברתיים של MOOC  

אודי שמעוני, ענת כהן, רפי נחמיאס וטל סופר, אוניברסיטת תל-אביב

 

Examining motivation to learn in MOOC

Abeer Watted and Miri Barak, Technion

 

תרומות של סביבת למידה מבוססת MOOC לפיתוח של מיזמים חינוכיים המבוססים על טכנולוגיות ופדגוגיות רשתיות 

רבקה ודמני ואורלי מלמד, סמינר הקיבוצים

 

מושב א2: שילוב וידאו באקדמיה

אולם: 9

יו"ר: ד"ר תמי זייפרט, סמינר הקיבוצים

וידאו אינטראקטיבי ככלי למידה

עדי פרי וענת כהן, אוניברסיטת תל-אביב

 

עמדות סטודנטים במכללה כלפי שילוב וידאו בשני קורסים מרובי משתתפים 
תמי זייפרט, אורנה פליקס, אורלי רביד וצילי רז-ליברמן, סמינר הקיבוצים

 

אימון לתיווך והשפעתו על תהליך ההוראה של מורים בסביבות למידה מרחוק 

אריה בן חיים וברוך אופיר, מכללת בית ברל, אוניברסיטת בר אילן


מערכות מחקר יישומיות-אינטרנטיות - "המסע מקצה היקום – היישר אל כיתות המעבדה"

עידו ברקת, מצפה הכוכבים ברקת. 

 

מושב א3:  מודלים פדגוגים חדשניים

אולם: טאוב 1

יו"ר: פרופ' יעל קלי, אוניברסיטת חיפה, LINKS I-CORE

הרצאת עוגן –

Try This At Home – Flipping the Classroom in Chemical Engineering

פרופ' דניאל לוין, הטכניון

 

הקניית מיומנויות על-שמע בסיסיות לסטודנטים לרפואה בגישת "הכיתה ההפוכה" 

גלית דיכטרמן, מנשה ברזילי, אביגיל ברזילי, משה פליגלמן, הטכניון, מרכז רפואי כרמל

 

המסע לעבר הוראה רב- כיוונית

עידן אלמוג, המרכז הבינתחומי הרצליה

 

The virtual and the real: e-learning in the interdisciplinary education – the case of cultural heritage  

Anna Lobovikov-Katz, Technion

 

12:30-13:30 - ארוחת צהריים ותצוגת פוסטרים

 

מושבים מקבילים ב'

13:30-15:00

מושב ב1: טכנולוגיות ניידות

אולם: טאוב 1

יו"ר: ד"ר גלעד רביד, אוניברסיטת בן-גוריון

הרצאת עוגן – אינטרנט נגיש מהו? 

אלון זכאי, עמותת נגישות ישראל

 

Students' reading preferences: An exploratory study 

נועה אהרוני ויהודית בר-אילן, אוניברסיטת בר אילן

 

מה עושים? – תגובות של מרצים כלפי שימוש סטודנטים באמצעים ניידים בכיתה 

חגית מישר-טל ואלונה פורקוש-ברוך, המכון הטכנולוגי חולון, האוניברסיטה הפתוחה, מכללת לוינסקי ואוניברסיטת תל-אביב

 

צילום בטבע וכתיבת שירי הייקו בשילוב טכנולוגיות ניידות ומדיה חברתית 

חגית מישר-טל וטלי גיל, המכון הטכנולוגי חולון ומכללת אורנים

 

מושב ב2: כריית נתונים בקורסים מקוונים

אולם: טאוב 2

יו"ר: פרופ' רפי נחמיאס, אוניברסיטת תל אביב

הרצאת עוגן – מביג דאטה למחשוב קוגניטיבי ומעבר לו

ד"ר דוד קונופניקי, IBM

 

עמדות סטודנטים בקורסים אקדמיים מקוונים באוניברסיטת תל-אביב 

עינת ליבנה, טלי קהן, טל סופר, ענת כהן ורפי נחמיאס, אוניברסיטת תל-אביב

 

פעילות סטודנטים בקורסים אקדמיים מקוונים באוניברסיטה 

טלי קהן, עינת ליבנה, טל סופר, ענת כהן ורפי נחמיאס, אוניברסיטת תל-אביב


ביג-דאטה, חינוך ואתיקה - מנתונים לתובנות  
עידית אבני ואברום רותם, משרד החינוך

 

מושב ב3:  

תהליכי הבנה ולמידה של לומדים

אולם: 9

יו"ר: פרופ' אורית חזן, הטכניון

הרצאת עוגן: חמשת סוגי המורים של העתיד

ד"ר רועי צזנה, אוניברסיטת תל-אביב


תפיסת סביבת הלמידה המצויה והרצויה בקרב תלמידי כיתה ה' הלומדים בתכניות התערבות חדשניות 

נגה מגן-נגר ורוית רוזנבאום, המכללה האקדמית לחינוך גורדון

 

האם הטכנולוגיה בחינוך משנה את ההתייחסות לרשת? 
דוד פונדק ויהודה פלדהמכללה האקדמית כנרת והמכללה האקדמית גליל מערבי 

 

פריצת גבולות לשם הבנה בינתחומית 
עדי קידרון ויעל קלי, אוניברסיטת חיפה, LINKS I-CORE

 

15:00-15:10 הפסקה

 

 

מושבים מקבילים ג'

15:10-16:10

מושב ג1:  שילוב רשתות חברתיות ושיתופיות

אולם: טאוב 1

יו"ר: פרופ'מ. מירי ברק, הטכניון

דרכי התמודדות עם מצבי סיכון ברשת בקרב ילדים ובני נוער 
נגה מגן-נגר ורוני דיין, משרד החינוך


Is the Whole Greater Than the Sum of its Parts?- Examining Online Collaborative Learning as Visualized by Graphic Organizers  

Ariella Levenberg and Miri Barak, Technion

 

סטודנט או חבר  - קשרי מרצים וסטודנטים באמצעות רשת חברתית מקוונת בישראל

יובב עשת, המכללה האקדמית גליל מערבי והמכללה האקדמית צפת


מושב ג2: אמצעי עזר טכנולוגיים באקדמיה

אולם: טאוב 2

יו"ר: ד"ר דוד פונדק, אורט בראודה

תרומתה של טכנולוגיה בלמידת חישוב רוקחי: הערכת תוצאי הלמידה של סטודנטים לסיעוד עם סביבה ממוחשבת בחישוב רוקחי המעוגנת בהקשר המחלקתי  (SiMM)

אילנה דובובי, שרונה ט. לוי ואפרת דגן, אוניברסיטת חיפה

 

שימוש בסימולציות לשיפור הישגים מוטיבציה ותפיסות מוטעות במקצוע תקשוב 

אורית צייכנר ואיל שכטר, סמינר הקיבוצים 

 

שילוב תקשוב בהדרכה פדגוגית 
אסנת דגן וסיגל מורד, המכללה האקדמית בית ברל


מושב ג3טכנולוגיה וחברה 

אולם: 9

יו"ר: ד"ר מירי שינפלד, סמינר הקיבוצים

תפקיד הטכנולוגיה בתופעת ההונאה בלמידה ובמוטיבציה להונאה באקדמיה

עדי פרידמן, אינה בלאו ויורם עשת-אלקלעי, האוניברסיטה הפתוחה

  

ניהול מידע אישי (PIM) של סטודנטים עם הפרעת קשב 
אפרת ירון ורפי נחמיאס, אוניברסיטת תל אביב


מאפייני לומדים בתכנית חדשנית בסביבת עתירת טכנולוגיה בהשכלה הגבוהה

נגה מגן-נגר, מירי שינפלד, המכללה האקדמית לחינוך גורדון, סמינר הקיבוצים


16:10-16:15 הפסקת מעבר

 

16:15 – 17:00 מושב נעילה

אולם טאוב 1

יו"ר: ד"ר אביגיל ברזילי, הטכניון

מה בעצם כל כך נורא בשיימינג?

נעמי דרום, עיתון הארץ