מיט"ל   משאבי מידע ללמידה מתוקשבת הצע פריט חדש  עלון 61  
 עלון 62
 עלון 63 
 

עלון מס' 63 - משאבי מידע ללמידה מתוקשבת

 

מה בעלון?

בעלון הפעם מדריך בלתי רשמי למשתמשי Google-Wave, אפליקצית שיתוף חדשה מבית גוגל, דו"ח מבית Educause על הרגלי השימוש בטכנולוגיה של סטודנטים לתואר ראשון, ועוד.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

כנס מיט"ל השביעי, "עולם המידע הפתוח", ע"ש פרופ' נחמיה לבציון ז"ל נערך השנה בשנקר - בי"ס גבוה להשכלה ועיצוב. בכנס נכחו כ-300 משתתפים, רובם אנשי מוסדות להשכלה גבוהה, וניתנו כ-40 הרצאות בנושאי ההוראה המתוקשבת.

 

בכנס הוצג לראשונה אתר מאו"ר - מאגר אובייקטי למידה ברשת, הפועל בשיתוף עם מאגר MERLOT.

 

קישור למצגות הכנס לפי מושבים:

מושב ראשון

מושב שני

פוסטרים

הרצאת נעילה

 

תמונות מן הכנס

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

מאמרים

The Complete Guide to Google Wave

מדריך בלתי רשמי ל-Google Wave. ה-Wave הוא כלי חדש מבית גוגל, המאפשר עבודת רשת משותפת בין משתמשים. בשלב זה  נדרשת הזמנה כדי להצטרף לשירות. המדריך מציע עצות באשר להתחלת השימוש בתוכנה, ארגון ה-Waves, הוספת תוכן ואפילו נספח קצר העוסק בפונקציות שאינן כלולות כרגע בתוכנה.

 

 

Open Textbook Proof-of-Concept via Connexions

מאגר Connexions של אוניברסיטת Rice, שהוזכר בעלון בעבר, משמש גם כפלטפורמה להוצאה לאור של ספרי לימוד פתוחים. המאמר מתאר פרויקט משותף למאגר ולקונסורציום של קולג'ים קהילתיים למען משאבים חינוכיים פתוחים (CCCOER) לעיבוד מספר ספרי לימוד במתמטיקה וסטטיסטיקה לספרים מקוונים ופתוחים לציבור, ומפרט את הלקחים שנלמדו ואת המשוב שהתקבל ממרצים וסטודנטים.   

 

The ECAR Study of Undergraduate Students and Information Technology, 2009

מחקר מקיף מבית Educause על הרגלי השימוש בטכנולוגיה של סטודנטים לתואר ראשון. בין השאר, נמצא כי כ-44% מן הסטודנטים העלו חומר לאתרי וידאו וכ-35% מהם מקשיבים לפודקאסטים. כ-80% מן הסטודנטים בשנה הראשונה של לימודיהם הם בעלי מחשב נייד בן שנה או פחות. רק סטודנט אחד מעשרה משתמש בטלפון הסלולרי שלו או בעזרים ניידים אחרים ללמידה בכיתה.

 

Implementing a Cost Effectiveness Analyzer for Web-Supported Academic Instruction: A Camplus Wide Analysis

המאמר מתאר פיתוח מודל לחישוב עלות-תועלת של שימוש ברשת האינטרנט בקורסים ויישומו באוניברסיטת ת"א.  בין הקריטריונים שנבדקו היו עלות התשתית הטכנולוגית, יעילותם של תהליכי ההוראה והלמידה והשיפור בהישגים כתוצאה מהעשרת סביבת הלמידה. המאמר הוא מעין משלים למאמר קודם שדווח עליו בעלון, שעסק בהטמעת ההוראה המקוונת באוניברסיטת ת"א.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Open Textbooks

רשימה של ספרי לימוד פתוחים, בנושאים הנעים מאנתרופולוגיה ועד לסטטיסטיקה. לאחרונה התווספה לרשימה כמות נכבדת של ספרים חדשים. כאן ניתן למצוא ביקורות על ספרי לימוד פתוחים.

 

UNESCO OER Toolkit

 "ארגז כלים" של אונסק"ו לשיתוף אובייקטים חינוכיים פתוחים. המדריך נועד ברובו לאנשי אקדמיה המעוניינים להשתמש בחומרים פתוחים, או המעוניינים לשתף חומרים שיצרו. כמו כן עוסק המדריך בהקמת מאגרי OER מוסדיים.

 

Preparing Your Educational Resources for DiscoverEd

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Why You Shouldn't Use PowerPoints in (Most) Online Courses

פוסט מקיף בבלוג על הסיבות בשלהן השימוש במצגות בקורסים מקוונים בדרך-כלל אינו מומלץ. המחברת טוענת כי מצגות שנבנו להעברה בכיתה, אפילו הטובות שביניהן, אינן מתאימות ללמידה עצמית בקורס מקוון, וממליצה על הקמת דפי רשת כדרך להעברת החומר הנלמד.

 

נובמבר 2009

 

אם המידע בעלון שימושי עבורכם- העבירו אותו גם לעמיתיכם.

מידענית- הדס שמע

 

הרשמה לעלון הסרה מרשימת התפוצה יצירת קשר
meital@mail.iucc.ac.il |  טל:03-6460555  | פקס:03-6460557 |  רח' קלאוזנר 16 רמת אביב