עלון מס' 30 - podcasting במערכות למידה
 
נובמבר 2005

                                      

מה בעלון?

 

בעלונים קודמים (22, 23, 27, 29) התיחסנו לפודקאסטינג (קבצי אודיו בפורמט mp3 המועלים כ"רדיו בלוג" ומופצים ב-RSS) כטכנולוגיה עתידית ומבטיחה. בעלון הפעם מאמרים ודוגמאות  לשימושים שנעשים כיום בפודקאסטים  בהקשרים של למידה. בנוסף, מאמר וסקירה על דיגיטציה של חומרים אודיו-ויזואליים ומספר עדכונים לגבי כנסים וימי עיון.


פודקאסטים בהוראה
דיגיטציה
מפגשים וכנסים

 

מיזוג צפוי להתרחש בקרוב בין Blackboard ל- WebCT לאחר ש- Blackboard רכשה את מתחרתה הגדולה. החברה המאוחדת - שתשרת למעלה מ-3700 לקוחות מוסדיים - תפעל תחת שמה של Blackboard. מידע נוסף ניתן למצוא בהודעה לעיתונות, ובהקלטת ודיאו של מסיבת עיתונאים  שנערכה בכנס EDUCAUSE האחרון.


פודקאסטים בהוראה 

 

There’s Something in the Air: Podcasting in Education

תיאור מפורט ומעניין של שימושים אפשריים בפודקאסטים בהשכלה הגבוהה. במאמר דוגמאות וקישורים

לתוכנות עזר, וניתן גם להאזין לו כפודקאסט


A discussion about blogs, podcasts and screencasts 

פודקאסט של ראיון שנערך עם מחבר המאמר הנ"ל ע"י אנשי EDUCAUSE ועוסק בשימושים המעשיים בבלוגים ופודקאסטים מנקודת מבטו של איש אקדמיה העוסק בהוראת אנגלית ובניהול בתחום טכנולוגיות למידה.

 

ChinesePod.com

קורס בסינית מנדרינית המיועד לתיירים או זרים המגיעים לסין מטעמים מקצועיים וכד'. הלימוד נעשה באמצעות פודקאסטים יומיים של דיאלוג משעשע בנושא מוגדר, בלווית תעתיקים טקסטואליים ב-Pdf.

 

Podcasting 101 

מצגת מקיפה ומפורטת של ג'ני לוין, ה- Shifted Librarian,  על כל מה שרציתם וצריכים לדעת על פודקאסטינג. דוגמאות, הדגמות והפניות בשפע.

 

מדריך פודקאסטים: כך תהפכו לשדרני רדיו באינטרנט

מדריך שימושי מאוד (ובעברית) ליצירת פודקאסטים והפצתם ברשת.


סטנפורד מעלה תכני אודיו ל- iTunes

אוניברסיטת סטנפורד פתחה ערוץ לתכני אודיו ווידיאו ב- iTunes . ניתן יהיה לגשת להקלטות של הרצאות, דיווחים של חדשות האוניברסיטה, דיווחי ספורט ועוד.

 

דוגמאות מקומיות:

הפצה של קבצי קול אינה חייבת להיעשות רק ב-RSS כמובן. באוניברסיטת בר-אילן נעשה שימוש בהקלטות קול במסגרת הקורסים המתוקשבים. מעבר לסיכומי ההרצאות המוכרים, הנה דוגמא למשוב קולי למטלה (דר' גילה קורץ) והנחיות לביצוע תרגיל  בשיעור אנגלית (דר' קרן גולדפרד). הקבצים בפורמט mp3. המשוב הוקלט בתוכנת Audacity ונשלח לנמען בדואל. ההנחיות הועלו באתר הקורס המתוקשב לצד המטלה, ובמקביל להוראות הכתובות.

ולסיכום, אם עוד צריך הצדקות לשימוש בקבצי קול, הנה מסקנות מחקר שפורסם החודש ע"י ה- Pew  Internet & American Life Project

המחקר עסק ביצירת תכנים מקוונים וצריכתם ע"י בני-נוער בארה"ב. מתברר כי למעלה ממחצית מבני הנוער המחוברים לאינטרנט גם מייצרים תכנים ומעלים אותם לרשת (אתרים, בלוגים, גרפיקה, מוסיקה, וידיאו ושילובים שלהם). בנוסף, יש להם ניסיון רב בהורדת תכנים אודיו-ויזואליים ובשימוש בהם. (קובץ PDF)

 

דיגיטציה

 

What's New in Digital Preservation

גיליון 11 של הפרסום הזה יצא בסוף אוקטובר וכולל סקירה של הפעילות בתחום השימור הדיגיטאלי: פרויקטים במוסדות וארגונים מובילים, חידושים במחקר, פרסומים ואירועים

 

Guidelines on the Production and Preservation of Digital Audio Objects

 הרצאה מכנס איפל"א שנערך באוסלו באוגוסט האחרון המספקת הבהרות והמלצות לשימוש נכון בקווים המנחים להפקה ושימור אובייקטים קוליים דיגיטאליים שפורסמו בשנה שעברה. ההרצאה היא  מדריך מעשי המבוסס על נסיונם הרב של המציגים


 

 מפגשים וכנסים 

 

The 11th Sloan-C International Conference on Asynchronous Learning Networks

אחד הכנסים החשובים בתחום הלמידה מרחוק. הכנס ייערך בין ה- 17-19 בנובמבר, 2005, באורלנדו פלורידה. באתר הכנס ינתן סיקור של האירועים וכן ניתן למצוא מצגות ותכנים מהכנס שנערך בשנה שעברה.

 

כנס ירושלים השני לדיגיטציה של משאבי מדע ומורשת תרבותית

יתקיים בין 29-30 בנובמבר, 2005. ניתן לעיין בהזמנה ובתכנית המצויים באתר הכנס.

 

יום עיון "האדם המשחק בעידן הטכנולוגי"

יתקיים במרכז צ'ייס שבקרית האוניברסיטה הפתוחה ברעננה ב- 29 בנובמבר, 2005.

 

קול קורא לכנס דוקטורנטים   (קובץ PDF)

מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט באוניברסיטת תל-אביב יערוך כנס ראשון של דוקטורנטים העוסקים בחקר האינטרנט. מטרת הכנס היא לשמש במה לחילופי מידע ורעיונות לתלמידי מחקר בתחומי ההשפעות החברתיות - תרבותיות של האינטרנט.בין הנושאים נמצא גם תחום הלמידה המתוקשבת, אתרים חינוכיים וסביבות למידה מתוקשבות. מועד הכנס - 20 במרץ, 2006.

מועד אחרון למשלוח הצעות - 15 דצמבר, 2005.

 

קול קורא לכינוס וירטואלי של מכון מופ"ת "פותחים שערים בהכשרת מורים: 2006"

מכון מופ"ת יקיים כינוס וירטואלי בי"ל בשם "פותחים שערים בהכשרת מורים: 2006, אל מול אתגרי החינוך וההוראה". הכינוס יתקיים במשך שלושה ימים, 13-15 בפברואר, 2006.

מועד אחרון להגשת הצעות - 20 בנובמבר, 2005.


 

אם המידע בעלון שימושי עבורכם - העבירו אותו גם לעמיתיכם.
 
עורכת ראשית: דר' גילה קורץ מידענית: גב' תמי נויטל

חיפוש מתקדם
הרשמה לעלון הסרה מרשימת התפוצה יצירת קשר שלח לחבר
טל':03-6460555 | פקס:03-6460557 | בניין הנדסת תוכנה, אוניברסיטת תל אביב, רמת אביב, תל אביב 69978 ת.ד. 39513 | meital@mail.iucc.ac.il
מופעל באמצעות מעוף, מגוון אפקט