עלון מס' 26
יוני 2005

                                      

מה בעלון?

בעלון הפעם פריטי מידע העוסקים בעצמי למידה (לקחי מומחים וסיכום פרויקט CELEBRATE), זכויות יוצרים בעולם דיגיטלי מהזווית האוניברסיטאית, מעבר למערכת לימודים מקוונת בדגש על חווית המרצים, המלצות לבניית אתר ספריה שישרת את הסטודנטים והמרצים בקורסים מתוקשבים ועוד.

 

חופשה נעימה!

 


עצמי למידה
זכויות יוצרים
המעבר למתכונת מקוונת
פריטים נוספים
מפגשים וכנסים

 


עצמי למידה

 

Learning Object Discussion

דיון מוקלט (באנגלית) בנושא המצב הנכחי של עצמי למידה: המונח עצמו, גורמים להצלחה או כשלון של מאגרים, תגובת המשתמשים והמפתחים, בעייתיות של שימוש חוזר ועוד. המשתתפים הם אנשים מוכרים העוסקים בתחום מספר שנים, וביניהם דייויד וויילי שאף כתב את אחד הספרים הראשונים בתחום זה.

  

CELEBRATE Evaluation Report

דו"ח מסכם של פרויקט CELEBRATE שמומן ע"י הקהיליה האירופית ובדק מנגנון מרכזי לאיסוף, הפצה ושימוש בעצמי למידה במערכות חינוך (K12 בעיקר)במספר מדינות באירופה. דגש רב הושם על ציפיות המורים וצרכיהם וכיצד אלו נענו (או לא) במהלך התנהלות הפרויקט.

 

Learning Objects – A Lot of Smoke but Is There A Fire?

מה ההשפעה של שימוש בעצמי למידה בהקשרים פדגוגיים שונים על תהליך הלמידה והישגי התלמידים? המאמר בוחן שאלה זו על בסיס קורסים בשלושה תחומי ידע שונים - שפה, מתמטיקה וחשמל - שבמהלכם נעשה שימוש בעצמי למידה שונים.

 


 

זכויות יוצרים

 

Creative Commons

הרצאתו של פרופ' לורנס לסיג מאוניברסיטת סטנפורד ויו"ר CC העולמית מארוע השקת creative commons israel  באוניברסיטת חיפה. פרופ' לסיג דן ברקע לצמיחת המושג של creative commons, בצרכים החדשים של צרכני המידע ויצרניו ובכיווני התפתחות לעתיד בעולם הדיגיטלי. (הקלטת וידיאו של ההרצאה, המצגת ושאלות המשתתפים. סה"כ כשעה ו-25 דקות).

 

(cc|il)

אתר פרויקט creative commons ישראל. באתר קישורים למידע וקבצי מדיה בנושא CC, בלוג ואפשרות להוריד רשיון ישראלי ראשון בעברית של CC.

 

Intellectual Property and Online Courses: Policies at Major Research Universities

מחקר שבדק את המדיניות הרשמית של שמירה על קנין רוחני ב- 42 אוניברסיטאות מחקר בארה"ב. נמצאו שינויים ניכרים לאורך ציר הזמן (בין 2001 ל- 2005).

 

* בהמשך לנושא זה, ראו למטה ב"מפגשים וכנסים" שני אירועים בנושא קנין רוחני וזכויות יוצרים. *

 


המעבר למתכונת מקוונת

 

Best Practices: A Triangulated Support Approach in Transitioning Faculty to Online Teaching

במהלך 2004-2005 עברה המחלקה לאנגלית ב- North Carolina State University תהליך נרחב של העברת קורסים רבים למתכונת מקוונת. המאמר מתאר את התהליך שעברו המרצים ומסכם עקרונות יסוד ו- best practice לניהול תקין של שינוי כזה ע"י כל הגורמים המעורבים.

 

Transitioning from Brick and Mortar to Online: A Faculty Perspective

תאור תהליך המעבר מתכנית לימודים מסורתית (פא"פ) לתכנית מקוונת במלואה ב- Medical College of Georgia, תוך התמקדות בעמדות המרצים.

 

Literature Review – Faculty Participation in Online Distance Education: Barriers and Motivators

סקירת ספרות (התמקדות במאמרים שנכתבו בין 1997-2003) הבוחנת את עמדותיהם של מרצים לגבי הוראה בקורסים מקוונים, ובחינת גורמים מעודדים ומעכבים להשתתפותם בהוראה המקוונת.


פריטים נוספים

מצגות מכנס מיט"ל

מצגות מכנס מיט"ל שנערך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב הועלו לאתר.

 

רגשות אמיתיים במציאות מדומה

הרצאות יום העיון בשם זה שנערך ב- 17/5/05 באוניברסיטה הפתוחה הועלו לאתר.

 

Can You Hear Me Now? Communicating Library Services to Distance Education Students and Faculty

המאמר בוחן אתרי ספריות בכ-100 מוסדות המקיימים תכניות ללימוד מרחוק ומציע קווים מנחים לבניית אתר "שער כניסה" אפקטיבי לשירותי הספריה המיועד לסטודנטים ומרצים בתכניות לימוד מרחוק.

 

IsraCHI : Israel's Community of Computer-Human Interaction

אתר קהילתי חדש המיועד לקהילת העוסקים בפיתוח ממשקי משתמש, שימושיות ותחומים משיקים. באתר הודעות על אירועים מקצועיים רלונטיים, לוח חיפוש עובדים, חדשות בתחום, וויקי קהילתי ועוד.

 

From the Learners’ Eyes:Student Evaluation of Online Instruction

פיתוח שאלון מקוון להערכת סטודנטים של קורסים מקוונים במלואם.


 

 מפגשים וכנסים 

 

קניין רוחני וזכויות יוצרים בעידן של תרבות משעתקת 

יום עיון "של מי השורה הזו לעזאזל? על קניין רוחני וזכויות יוצרים בעידן של תרבות משעתקת" ייערך באולם נוידרפר באוניברסיטה הפתוחה בתאריך 13.7  בשעות 16:30-20:00.

(ההזמנה היא קובץ pdf )

 

Applying Fair Use Doctrine in Colleges and Universities Web Conference

כנס מקוון בנושא יישום עקרונות fair use במכללות ואוניברסיטאות - לפי שיטת המשפט והתקדימים האמריקאיים. הכנס יתקיים ב- 23/8/2005.

 


 

אם המידע בעלון שימושי עבורכם - העבירו אותו גם לעמיתיכם.
 
עורכת ראשית: דר' גילה קורץ מידענית: גב' תמי נויטל