עלון מס' 27 
יולי 2005

                                     

מה בעלון?

 

מאמרים העוסקים בהשלכות הטמעת הלימוד המתוקשב באוניברסיטאות, מאפיינים ושיטות עבודה של מרצים מעולים בקורסים מתוקשבים, כלי הערכה לאיכותו של קורס מקוון, חשיבותם של משחקי מחשב לתכניות לימוד המיועדות להכשיר את מחדשי המחר והתפתחותו של eArmyU, פורטל הלמידה של צבא ארצות הברית. כמו כן מובאת דוגמא למשחק מחשב מרובה משתתפים שמטרתו לימודית, הקלטות מהשתלמויות הקיץ של   Educause Learning Initiative ועלון מידע חדש בתחום הלמידה המתוקשבת.

 

קריאה נעימה!


מאמרים
פריטים נוספים
מפגשים וכנסים


מאמרים

 

A Study Into The Effects Of eLearning On Higher Education

המאמר סוקר סוגיות והיבטים משמעותיים של הטמעת הלימוד המתוקשב במוסדות להשכלה גבוהה וביניהם השינוי במבנה וצורת ההעברה של תכני הלימוד, ההשלכות על מרצים וסטודנטים וההשפעה הכוללת של המהלך הזה על החברה.

  

Exemplary Online Educators: Creating a Community of Inquiry

תאור ממצאים ראשוניים של מחקר איכותני שנערך בקרב בוגרי תכניות לימודים מקוונות במלואן באוניברסיטת אטבאסקה בקנדה, בנסיון להגדיר מאפיינים של מרצים מעולים בסוג זה של הוראה. שלושה מאפיינים בולטים היו היכולת לאתגר, לתמוך ולהשפיע על התלמידים תוך קיום נוכחות חזקה ומוחשית בסביבת הלימוד הוירטואלית.

 

Do Online Students Dream of Electric Teachers

זוכה פרס  Award for Excellence in OnLine Teaching לשנת 2004 מאת ארגון Sloan-C מתאר את עקרונות היסוד שלו ל"הוראה נכונה" בקורסים מקוונים תוך הבאת דוגמאות לביטויים הפרקטיים של העקרונות האלה.

 

Structure, Content, Delivery, Service, and Outcomes: Quality e-Learning in higher education

שימוש במודל מוכר וכלי הערכה לפיתוח קורס מקוון והערכת איכותו. המאמר מתאר באופן מפורט את המודל והפרמטרים להערכה, תוך בחינת עמדתם של שחקני המפתח בתהליך: הלומדים, צוות הפיתוח והמנחים/מרצים.

 

eArmyU: Expanding Education Access and Excellence to Highly Mobile Online Learners

תאור שלבי ההתפתחות של פורטל הלמידה eArmyU של צבא ארה"ב והשירותים הניתנים כיום באמצעותו לקהל לומדים הפרוש בכל העולם.

 

Before every child is left behind:How epistemic games can solve the coming crisis in education

המאמר מדגיש את חשיבות השימוש במשחקי מחשב המספקים סביבת מציאות וירטואלית עשירה ומורכבת כמרכיב חיוני בתכנית לימודים שתכשיר את ה"מחדשים" של המחר.

רשימה קצרה ועניינית באתה רוח, ובה הפניות למקורות מקוונים ומשחקים מומלצים ניתן למצוא כאן.


 

פריטים נוספים

 

Food Force

משחק מחשב אינטראקטיבי מרובה משתתפים שנוצר ע"י סוכנות האו"ם World Food Program . מטרת המשחק: לסייע לסוכנות הזו לפתור את בעיית הרעב בעולם. באתר ניתן להוריד את המשחק ולקבל הוראות מפורטות, מערכי שיעור למורים והדרכה כיצד לשלב את המשחק בתכנית הלימודים. כמו כן האתר מאפשר ומעודד צריבת המשחק על דיסקים והפצתם לכל המעוניין.

 

NLII 2005 Summer Focus Session

דף קישורים לפודקאסטים (קבצי אודיו דיגיטליים) מאירועים שונים של ה- Educause Learning Initiative. האירוע האחרון התקיים ביוני במישיגן סטייט יוניברסיטי ועסק בהיבטים שונים של למידה אינטראקטיבית. ניתן למצוא כאן הקלטות של הרצאות וכן סיקור שוטף של האירוע שנעשה ע"י סטודנטים.

 

דגים

עלון מידע מקוון שמפיץ מרכז המחקר לשילוב טכנולוגיות למידה בהוראה ע"ש צ'ייס באוניברסיטה הפתוחה. הגיליון הראשון פורסם ביולי, 2005.


 

 מפגשים וכנסים 

 

5th Annual MERLOT International Conference

המפגש השנתי של חברי MERLOT. הרצאות ודיונים בהשתתפות מומחים בנושאים הקשורים לבניית עצמי למידה, שימוש ושימוש חוזר. חלק מן ההרצאות הועברו בוידיאו חי באמצעות אתר הכנס וניתן לצפות בהן גם עתה. הכנס נערך בנאשוויל, טנסי, בין  25 - 27 ביולי, 2005.

 

Distance Learning 2005

ה- 21st Annual Conference on Distance Teaching & Learning הוא כנס מרכזי וחשוב ביותר בתחום. באתר הכנס ניתן יהיה למצוא מאמרים ומצגות שהוצגו בכנס והשנה גם וידיאו - כולל מסלול להדגמת high definition television video conferencing ברשת אינטרנט 2.

הכנס ייערך במאדיסון, ויסקונסין, בין 5-8 באוגוסט, 2005.

 

 

 


 

אם המידע בעלון שימושי עבורכם - העבירו אותו גם לעמיתיכם.
 
עורכת ראשית: דר' גילה קורץ מידענית: גב' תמי נויטל