עלון מס' 31
דצמבר 2005

                                     

מה בעלון?

מחקרים ישראלים על תפקיד המורה בלמידה מקוונת ושיווק של תכניות לימוד מרחוק, דו"ח חדש של Sloan-C על הטמעת התקשוב באוניברסיטאות בארה"ב, מאגר חומרי למידה ומאגר חדש של best practice למרצים מתוקשבים, כנס בינלאומי מקוון שנערך בבר-אילן באמצעות מערכת HighLearn והרצאה מוקלטת מומלצת ביותר על שימוש שעושים מרצים בטכנולוגיות זמינות ופשוטות להעשרת ההוראה והאינטראקציה עם תלמידים.

 

 


מאמרים
אתרים
כתבי עת ועלוני מידע
מפגשים וכנסים

 עדכון ב-RSS

 

הוספנו אפשרות עדכון ב-RSS לדף "מה חדש". בעדכון יועלו כל ההודעות בדף "מה חדש" וכן הודעה על צאת גיליונות חדשים של העלון המקוון של האתר.


נשמח לקבל תגובותיכם על הערוץ החדש הנמצא בהרצה: באיזו תוכנה/שירות מקוון קראתם אותו? איך מתנהגת העברית? האם תרצו עדכונים שוטפים על כל הפריטים החדשים שמועלים למאגר? כל רעיון נוסף יתקבל בברכה.

RSS שלנו
RSS קצר ולעניין (YNET)
סקירה השוואתית בעברית של "קוראי RSS"

מאמרים

 

 

משיכת לקוחות פוטנציאליים בסביבת השרות האינטרנטית

מחקר שנערך בסיוע קרן מיט"ל בחן את ההשפעה של הצבת תמונות מרצים באתרי אינטרנט של מוסדות השכלה גבוהה על תפישות סטודנטים אודות המוסד ובחירתם להירשם ללימודים בו. ענף הלימוד האלקטרוני נבחן כאן כמקרה פרטי של תופעת הסחר האלקטרוני האינטרנטי.

 

 

תפקיד המורה בלמידה המקוונת

כיצד מיישמים המורים המקוונים את תפקידם בפועל בבניית הקורס ובעיצוב משימות וחומרי הלמידה, כפי  שהדבר בא לביטוי במסמכים הקיימים באתר הקורס המקוון.

המחקר נערך בסיוע מענק מקרן המחקר של מיטל.

 

 

Growing by Degrees - Online Education in the United States, 2005

דו"ח מפורט הבודק סוגיות מרכזיות בהטמעת הלימוד המתוקשב במערכת ההשכלה הגבוהה בארה"ב. זהו הדו"ח השנתי השלישי המתפרסם בתמיכת Sloan-C.

 

 

 


 

אתרים

 

 

כנס בינלאומי מקוון בבר-אילן

בין 14-22 בנובמבר, 2005, נערך כנס בינלאומי מקוון של הועדה לפיתוח מקומי באיגוד הגיאוגרפי הבינלאומי בראשותו של ד"ר מיכאל סופר מאוניברסיטת בר-אילן. הכנס הוירטואלי נערך באמצעות מערכת HighLearn והיווה התנסות חדשה למרבית המשתתפים. העלינו למאגר את תיאור תהליך הכנת הכנס וניהולו כפי שנכתב ע"י ד"ר מיכאל סופר. ניתן גם להיכנס לאתר הכנס  ב-HL של בר-אילן. שם משתמש וסיסמא - geovisit .

 

Open Educational Resources

פורטל חדש של ה- Development Gateway של הבנק העולמי מאפשר גישה למגוון גדל והולך של חומרי למידה אקדמיים ואחרים חופשיים ברשת. הפורטל מכיל עתה (נובמבר 2005) 364 פריטים והוא גדל בהתמדה. בין הפריטים: יוזמות ה-OpenCourseware של MIT ובי"ס לרפואה ג'והן הופקינס.

 

 

Sloan-C - Effective Practices

מאגר צומח של best practice בתחום הלמידה המתוקשבת באתר sloan-c: המשתמשים מוזמנים לתרום מנסיונם המעשי (מילוי טופס מקוון) והחומרים נבדקים ועוברים הערכה ע"י האחראים לתתי התחומים של המאגר: שביעות רצון סטודנטים,נגישות, למידה אפקטיבית, שביעות רצון הסגל ועלות-תועלת מוסדית.

 

Augmenting WebCT Courses using Podcasting, Screencasting, Blogs and

Games

ביום עיון שנערך באוניברסיטת דרקסל בארה"ב הדגימו מרצים מתחומים שונים כיצד הם משתמשים בפועל בטכנולוגיות חדשות אך פשוטות מאוד להפעלה. המסר המרכזי של המרצים: שימוש ב-RSS, פודקאסטינג, בלוגים וכו' מאפשר למרצה לשנות באופן מהותי את דרך ההוראה ולפנות זמן רב יותר לאינטראקציה עם תלמידים ועבודה מעשית פרטנית. מוקלט באמצעות Camtasia Studio - ניתן לשלוט בקצב ומהלך ההרצאה ע"י סרגל ההפעלה שבתחתית החלון. אין צורך בשום נגן ייעודי.


 כתבי עת ועלוני מידע

 

American Journal of Distance Education גיליון דצמבר של

המאמרים עוסקים, בין השאר, בחקר פעילות קוגניטיבית בקבוצות דיון מקוונות, הוראה באמצעות וידיאו והשוואת מאפייני תכניות לימודים מרחוק בבתי"ס למנהל עסקים. הכניסה היא לתוכן העניינים והתקצירים בלבד.

 

 

Innovate גיליון דצמבר-ינואר של

ראיון עם היו אוסבורן על רפורמות נחוצות במערכת החינוך האמריקנית ומודל של חינוך אורגני, יחסי מורה-תלמיד בסביבה עתירת טכנולוגיה, הדגמת שימושי סימולציה בקורסי הכשרה בצבא האמריקאי, הכשרת מורים ומרצים בסביבה מקוונת וטור של סטפן דאונס הבוחן שוב את מערכת Moodle .

 

 

דגים - עלון מס' 3

גיליון חדש של עלון המידע של מרכז המחקר ע"ש צ'ייס, האוניברסיטה הפתוחה.

 

 

 

 

 


 

 מפגשים וכנסים 

 

קול קורא לכנס מכון נטויז'ן לתלמידי דוקטורט חוקרי אינטרנט

מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט באוניברסיטת תל-אביב יערוך כנס ראשון של דוקטורנטים העוסקים בחקר האינטרנט. מטרת הכנס היא לשמש במה לחילופי מידע ורעיונות לתלמידי מחקר בתחומי ההשפעות החברתיות - תרבותיות של האינטרנט. בין הנושאים נמצא גם תחום הלמידה המתוקשבת, אתרים חינוכיים וסביבות למידה מתוקשבות.
מועד הכנס - 20 במרץ, 2006.  מועד אחרון למשלוח הצעות - 15 בדצמבר, 2005.

 

הוראה אקדמית בעידן האינטרנט – כוונות וכיוונים 

יום עיון בנושא זה ייערך ע"י מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט ו- virtual TAU באוניברסיטת תל-אביב ב-26 בדצמבר, 2005

 

 

 

 

אם המידע בעלון שימושי עבורכם - העבירו אותו גם לעמיתיכם.
 
עורכת ראשית: דר' גילה קורץ מידענית: גב' תמי נויטל