עלון מס' 50 
אפריל  2008
 
לא לשכוח!

מה בעלון?

אביב באוויר ואיתו ניחוח של התחלה מלאת תקוות, ובמיוחד עבורי. בימים אלו אני מסיימת את תפקידי כמנהלת המרכז ללמידה מתוקשבת באוניברסיטת בר-אילן ופונה לדרך חדשה. אני מצטרפת לצוות בראשותו של פרופ' דוד חן לתכנית לתואר שני במרכז ללימודים אקדמיים. אני אעמוד בראש ההתמחות בתקשורת, טכנולוגיה ומידענות.  ולפני התחלה יש גם סיום ומילות תודה. זכיתי להכיר  בבר- אילן אנשים טובים ומוכשרים ולהם תודתי מעומק הלב. במיוחד אני מבקשת להודות לסגן רקטור אוניברסיטת בר-אילן פרופ' חיים טייטלבאום על ההבנה.

אני מאחלת גם לכם, מינויי העלון, התחלות חדשות ומאושרות.  חג אביב שמח, גילה

כנס מיט"ל 2008
מאמרים
שונות

 כנס כנס מיט"ל 2008

הכנס הארצי השנתי השישי של מיט"ל, על שם פרופ' נחמיה לבציון ז"ל, ייערך השנה באוניברסיטת חיפה, ביום רביעי, ה' באב תשס"ח, 6/8/2008. הכנס יתמקד בתיאור ההישגים והאתגרים הקיימים בהוראה מתוקשבת בחינוך הגבוה ובסימון כיווני התפתחות לעתיד לבוא. הכנס הוא מפגש ארצי חגיגי רב משתתפים הנערך אחת לשנה באחד המוסדות האקדמיים החברים במיט"ל. הכנס מהווה הזדמנות מיוחדת במינה למפגש מקצועי פורמלי ובלתי פורמלי של כל המעורבים במעשה ההוראה והלמידה המתוקשבת בהשכלה הגבוהה. הכנס יכלול הרצאות בפורמטים שונים בנושא שילוב תקשוב בהוראה אקדמית בישראל, תערוכת פוסטרים ומצגות, שולחנות עגולים לפי תחומי עניין והתמקצעות, סדנאות, תצוגות מסחריות, ועוד.

בראש ועדת התוכנית עומד דר' דני בן-צבי , ראש היחידה להוראה נתמכת מחשב באוניברסיטת חיפה, ובראש ועדת הארגון עומד מר שי שפילר , מנהל מרכז התמיכה בהוראה מתוקשבת באוניברסיטת חיפה.

מועד אחרון להגשת הצעות לכנס 18.5.2008

פרטים נוספים באתר הכנס: http://meital.iucc.ac.il/conf2008

 

מאמרים

 

גיליון אפריל/מאי של Innovate

שלושה מאמרים בגיליון החדש   של Innovate מוקדשים ל- ee-Learning. ה  e- הנוסף הוא קיצור של experiential, מונח המבסס על עבודתו של Kolb הטוען כי ידע אמיתי נוצר בעקבות התנסות מעשית.  המסר כי למידה פסיבית אינה מספיקה להפנמת ידע אינו חדש. החידוש כאן נובע מרתימת האמצעים הטכנולוגיים (גם ב- offline) לתהליך הלמידה ההתנסותי. אני מציעה להתחיל בקריאת המאמר הבא המפרט את עקרונות ה ee-Learning  והפקת לקחים מסדנא בנושא.

להזכירכם נדרש רישום לקריאת המאמרים.

 

 

שונות

 

היבטים פדגוגים בשילוב האינטרנט בהוראה אקדמית- עבודת דוקטור של ענת שמלא

ד"ר ענת שמלא מאוניברסיטת תל-אביב, סיימה לאחרונה עבודת דוקטור בהנחייתו של פרופ' רפי נחמיאס. העבודה עוסקת בהיבטים פדגוגיים בשילוב האינטרנט בהוראה אקדמית באוניברסיטת תל-אביב.בעבודה נבחנו הסוגיות הבאות: אפיון הפוטנציאל הפדגוגי בשילוב האינטרנט בהוראה אקדמית, אופן ומידת מימוש הפוטנציאל הפדגוגי בשילוב האינטרנט בהוראה אקדמית ואפיון השינויים שחלו לאורך  הזמן בתפיסות הפדגוגיות של המרצים את השימוש ברשת לצורכי הוראה.

  מזל טוב לענת עם קבלת תואר הדוקטור!

 

מיט"ל מסייעת לחבריה בהטמעת מערכת למידה מודלMOODLE

מערכת מודל (Moodle) לניהול למידה הנה מערכת "קוד פתוח" הכוללת  כלי למידה כדוגמת בניית  מערכי שיעור, פורומים, מטלות,, סקרים, וויקי, בלוג וכו'. במסגרת פעילות מיט"ל ומחויבותה לשלב סביבת למידה משלימה לפעילות המוסדות, מציע צוות מיט"ל  סיוע תשתיתי למוסדות (החברים מיט"ל) לפיתוח ולהטמעת המערכת.

לפרטים נוספים יש לפנות לאלי שמואלי, מנהל מיט"ל

 

לפעמים לא כדאי לשתף

בעידן הלמידה שיתופיות השוטף את העוסקים בהוראה אני מפנה אתכם לתביעה כנגד סטודנט מאוניברסיטת טורונטו אשר הפעיל קבוצת לימוד  ב- facebook. רשויות האוניברסיטה  לא קיבלו את טענת הסטודנט שהשיתוף הייתה פעילות לימודית  "רגילה" כפי שנוהגים לעשות בפורום "רגיל". עם זאת, הסטודנט לא הורחק  מהלימודים אך קיבל ציון נכשל בקורס.

 

 

 

 

 
אם המידע בעלון שימושי עבורכם - העבירו אותו גם לעמיתיכם.
 
עורכת ראשית: דר' גילה קורץ