עלון מס' 51  - משאבי מידע ללמידה מתוקשבת
יולי 2008


מה בעלון?

פרטים על כנס מיט"ל השישי, ספרים בנושאי למידה מקוונת, גיליונות חדשים של כתבי עת שיצאו לאחרונה, מאמרים העוסקים בלימוד מרחוק, עזרי לימוד, הרצאה על ניסוי לימודי בשימוש בכלי ווב 2.0, וקורס מקוון בנושא 'קונקטיביות וידע קונקטיבי'.


העלון ממשיך במתכונתו הרגילה לאחר הפסקה קצרה. מגיליון זה והלאה, הדס שמע מחליפה את תמי נויטל כמידענית האחראית לעלון. אנו מקווים שתמצאו את העלון שימושי כתמיד. קריאה נעימה!


הכנס השנתי השישי של מיט"ל
ספרים מקוונים
כתבי עת ומאמרים
עזרי למידה
מפגשים וכנסים
קורס מקוון

הכנס השנתי השישי של מיט"ל


הכנס השנתי השישי של מיט"ל "כיוונים חדשים בהוראה מתוקשבת בחינוך הגבוה", ע"ש פרופ' נחמיה לבציון ז"ל ייערך השנה באוניברסיטת חיפה, ביום רביעי, ה' באב תשס"ח, 6/8/2008. 

ההשתתפות בכנס איננה כרוכה בתשלום, אך מותנית ברישום מוקדם. המעוניינים להשתתף מתבקשים להירשם עד 30.7.2008.


 

אתר הכנס


תוכניה


רישום


אנא הפיצו הזמנה זאת לכל המתעניינים בנושא הכנס.


ספרים מקוונים


Theory and Practice of Online Learning 

מהדורה שנייה לספרו של טרי אנדרסון, בנוסף לעדכון הפרקים מן המהדורה הראשונה, נוספו ארבעה פרקים חדשים. הנושאים נעים מתיאוריות של למידה מקוונת, דרך הטכנולוגיות המאפשרות אותה, ועד לקבלת החלטות פיננסיות הקשורות לטכנולוגיה בחינוך.

 
Education for a digital world
ספר זה עוסק, בין היתר,
בהטמעת טכנולוגיה והכנה של קורסים מקוונים. ניתן להוריד את הספר כולו כיחידה אחת, או כל חלק בפני עצמו.


כתבי עת ומאמרים
  
Educause Review

גיליון יולי/אוגוסט של Educause Review יצא לאור. הגיליון מתרכז סביב נושא ה- Cyberinfrastructure

JOLT 

יצא לאור גיליון יוני של JOLT . בין המאמרים ניתן למצוא מאמר על כתיבה וקריאה של בלוגים במסגרת קורס ומאמר על הקשר בין שימושיותה של הסביבה המקוונת (usability) לתוצאות הלמידה.

Characteristics of Adult Learners with Implications for Online Learning Design

מאמר בנושא לימוד מרחוק למבוגרים, כולל המלצות לפיתוח קורס בהתבסס על מאפיינים של לומדים מסוג זה.

Pedagogical Strategies for Building Community  in Graduate Level Distance Education Courses in Graduate Level Distance Education Courses

מאמר שפורסם בגיליון מרץ של JOLT. המאמר מציע אסטרטגיות פדגוגיות מעשיות להטמעת תיאורית שלושת השלבים של רות א. בראון (2001) בנושא בניית קהילה מקוונת בקורסים הנלמדים מרחוק.


עזרי למידה
 

Centre for Learning & Performance Technologies 

רשימה של למעלה מ2,300 עזרי למידה. ישנה גם רשימה של 100 הכלים הטובים ביותר, ובלוג שבו מוצג 'כלי היום'.

Michael Wesch and the Future of Education

הרצאתו של פרופסור מייקל ווש מאוניברסיטת קנזס על עתיד החינוך. ווש, פרופסור לאנתרופולוגיה תרבותית, מתאר ניסוי חינוכי של שיתוף הסטודנטים בקורס לאנתרופולוגיה ביצירת תכני הלימוד בעזרת Youtube, Wiki, Diggo, Facebook ועוד כלי ווב 2.0. בלוג הקורס ואתר הבית. 

שילוב פודקאסטים בהוראה

תמי נויטל, מהאוניברסיטה הפתוחה, פרסמה מאמר קצר בנושא פודקאסטים ושימושיהם בלמידה בגיליון אפריל של 'צליל מקוון' , העלון של המרכז לשילוב טכנולוגיות בהוראה מרחוק (שה"ם).


מפגשים וכנסים

Fifth EDEN Research Workshop 

סדנת המחקר החמישית של EDEN תתקיים בפריז, בין ה-20 ל-22 באוקטובר 2008.

ניתן להגיש הצעות מלאות (לא נדרשים תקצירים) או פוסטרים, באנגלית או צרפתית, עד ה-18 באוגוסט 2008.


קול קורא להגשת הצעות לכנס צ'ייס הרביעי למחקרי טכנולוגיות למידה

נושא הכנס השנה הוא "האדם הלומד בעידן הטכנולוגי", יערך ביום רביעי, כד' בשבט תשס"ט, 18.2.09 בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה. הקול הקורא להגשת מאמרים לכנס יפורסם במהלך יולי  2008. מועד אחרון להגשת מאמרים: 30.10.08



קורס מקוון


Connectivism and Connective Knowledge Online Course

סטפן דאונס (Downes) וג'ורג' סימנס (Siemens)  מציעים קורס בן 12 שבועות בנושא קונקטיביות וידע קונקטיבי. קונקטיביות (Connectivism) ) היא תורת למידה שפותחה על ידי ג'ורג' סימנס, בניסיון להסביר את ההשפעה שיש לטכנולוגיה על האופן בו אנו חיים, מתקשרים, ולומדים. הקורס יועבר במלואו ברשת, סינכרונית וא-סינכרונית. ניתן להירשם לקורס דרך אוניברסיטת מניטובה תמורת תשלום כדי לזכות בקרדיט אקדמי, או לצפות בחומרים בחינם ברשת. הקורס ייפתח בספטמבר 2008


אם המידע בעלון שימושי עבורכם - העבירו אותו גם לעמיתיכם.

 
                         מידענית: הדס שמע