עלון מס' 61  - משאבי מידע ללמידה מתוקשבת
אוגוסט 2009

נפתחה ההרשמה לכנס מיט"ל

רישום לכנס השנתי השביעי של מיט"ל

הכנס השנתי השביעי של מיט"ל "עולם המידע הפתוח - הוראה מתוקשבת בחינוך הגבוה", ע"ש פרופ' נחמיה לבציון ז"ל ייערך השנה בשנקר - בי"ס גבוה להנדסה ועיצוב, ב-14.10.09. ההשתתפות בכנס איננה כרוכה בתשלום, אך מותנית ברישום מוקדם.

 

אתר הכנס


תוכניה


רישום


אנא הפיצו הזמנה זאת לכל המתעניינים בנושא הכנס.

מאמרים
 

New technologies, new pedagogies: Mobile learning in higher education

ספר חדש הסוקר את שימושיהם של עזרים ניידים (טלפונים סלולריים, נגני mp3 ועוד) בהשכלה הגבוהה  (m-learning). הספר מציג מספר חקרי מקרה בחינוך ששילבו טכנולוגיה ניידת, ועקרונות לעיצוב סביבות למידה המשתמשות בטכנולוגיה מסוג זה.

 

Article: Dis-integrating e-portfolios

מאמר קצר מאת סטפן דאונס על חשיבות תיק העבודות המקוון (e-portfolio) ככלי ללמידה מתמשכת במהלך חיי הסטודנט. דאונס דן  באתגר שבשילובם של תכנים ממגוון סוגים, העובדים בפלטפורמות שונות, בתוך תיק העבודות.

 

Journals for Computer-Mediated Learning: Publications of Value for the Online Educator

שלא כמו בדיסציפלינות אחרות, בקרב אנשי מקצוע העוסקים בחינוך המקוון אין תמימות דעים לגבי כתבי העת החשובים ביותר בתחום. מאמר זה בא להקל על העוסקים בחינוך מקוון על ידי דירוג כתבי עת העוסקים באספקטים שונים של התחום לפי פופולריות, חשיבות, יוקרה ודירוג כולל.   

 

The Pros and Cons of Open-Source Software

המאמר בוחן את היתרונות והחסרונות של שימוש בתוכנות קוד פתוח במוסדות אקדמיים, בהשוואה לתוכנות הנקנות מן היצרן.  המאמר דן ברשיונות, גמישות ההתאמה לצרכי המוסד, התמיכה ועלותה, זכויות הקנין הרוחני, ועוד.

 

Blended Learning with Drupal

חקר מקרה של שימוש במערכת התוכן דרופל בקורס מתוקשב של טכנולוגיות חינוכיות לתארים מתקדמים. מלבד השימוש המסורתי במערכת ניהול תוכן, לדרופל יש רכיבי תוכנה פנימיים וחיצוניים

(plugin) נוספים רבים המאפשרים יצירת פודקאסטים, בלוגים, סקרים וכולי. בנוסף, המאמר מציג השוואה בין מערכת דרופל ל-LMS הפופולרי מודל (שני הכלים הם חופשיים לשימוש, כתובים בקוד פתוח, ומבוססי PHP).

  

Leveling the Playing Field for Online Testing

מחקר שמצא כי סטודנטים שאינם תחת פיקוח בזמן בחינה בקורס מתוקשב משיגים ציונים גבוהים יותר מכאלה שהינם תחת השגחה. מחקר זה הינו עוקב למחקר קודם של אותם החוקרים, כאשר קבוצות הסטודנטים מהמחקר הראשון, שחולקו אקראית לנבחנים עם וללא פיקוח התחלפו ביניהן. גם במחקר זה נמצא כי הסטודנטים שנבחנו ללא השגחה השיגו תוצאות טובות יותר.

 

אתרים וכלי עזר
Best Open Education Resources on the Web

רשימה המרכזת מגוון משאבי למידה ידועים ומהימנים, מ-MIT Open Courseware הותיק, דרך אתר לימוד השפות של ה-BBC ועד ל-Mayo Clinic.

 

 

Open Ed at Creative Commons

אתר חדש לקהילת החינוך הפתוח. האתר נמצא עדיין בשלב הבטא שלו, אך מכיל חומר רב על פרויקטים, כנסים וסדנאות עבודה בנושאי חינוך פתוח.  

קולות קוראים
Technology Integration in Higher Education: Social and Organizational Aspects

קול קורא להגשת הצעות לפרקים בספר שיעסוק באופן בו הטכנולוגיה משפיעה על ההיבטים החברתיים והארגוניים של ההשכלה הגבוהה. פרקי הספר עתידים לעסוק בנושאים כגון יישום של טכנולוגיות מידע ותקשורת, יוזמות פדגוגיות ועוד. ניתן להגיש הצעות, שיכללו את מטרת הפרק ונושאיו, עד ה-15 באוקטובר.

 

קול קורא לכנס צ'ייס החמישי

קול קורא להגשת תקצירים לכנס צ'ייס החמישי - האדם הלומד בעידן הטכנולוגי. הנושאים כוללים שילוב טכנולוגיות במערכת החינוך בישראל, יישומי ווב 2.0 בלמידה ועוד. ניתן להגיש הצעות, כהרצאה או כפוסטר, עד ה-22.10.09.

אם המידע בעלון שימושי עבורכם - העבירו אותו גם לעמיתיכם.
 
מידענית: הדס שמע
מיט"ל בטוויטר: meital_iucel