עלון מס' 67 יוני 2010
מה בעלון?

בעלון החודש שני מדריכים מעשיים למרצים המלמדים בקורסים מקוונים, השוואה בין הישגיהם של סטודנטים בקורס מקוון אינטנסיבי ובקורס פרונטלי, סקר על שימוש בכלי מיפוי ועוד. אנו מזכירים למי שעדיין לא נרשמו לכנס מיט"ל כי ההרשמה תיסגר ב-27.6.10.

תזכורת: ההרשמה לכנס מיט"ל השמיני מסתיימת ב-27.6.10

נותרו ימים ספורים להרשמה לכנס מיט"ל: http://meital.iucc.ac.il/conf2010/sium.htm

הכנס ייערך השנה בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה, ביום רביעי, י"ח בתמוז תש"ע, 30.6.2010. תוכנית הכנס ופרטיםנוספים: http://meital.iucc.ac.il/conf2010.

 

הרצאת המפתח בכנס: New-Wave Mobility and the Three Ages of Informationתינתן על-ידי ד"ר ויליאם (ביל) רנקין, מומחה בעל שם בינלאומי בנושאי טכנולוגיות למידה ופדגוגיות חדישות.

 

ביום הקודם לכנס, ה- 29.6.10, יערכו סדנאות, לפרטים:  http://meital.iucc.ac.il/conf2010/workshops.htm

מאמרים

The relationship between academic discipline and dialogic behavior in open university course forums

המחקר בדק את ההבדלים בהתנהגות סטודנטים ומרצים מדיסציפלינות שונות בפורומים השייכים לקורסים באונ' הפתוחה בישראל. נמצא כי אחוז הסטודנטים למדעים עלה במידה ניכרת על אחוז הסטודנטים ממדעי הרוח שהשתתפו בפורומים. בנוסף לאחוזי ההשתתפות הגבוהים יותר, הסטודנטים למדעים נטו לכתוב תגובות רבות יותר. המחברים מעלים את ההשערה שהסיבה להשתתפות הגבוהה יותר בפורומים בקורסים למדעים הוא המספר הגדול יחסית של מטלות המבוססות על פתירת בעיות, בהשוואה לקורסים במדעי הרוח.

 

A Top Ten List for Successful Online Courses

המאמר מכיל עצות מניסיונם של המחברים למרצים המלמדים קורס מקוון. המחברים ממליצים, בין היתר, לפתוח חלקים נבחרים של הקורס (כמו לוח המודעות) כמה שבועות לפני תחילת הקורס, במטרה לאפשר לסטודנטים לשאול שאלות טכניות הנוגעות לקורס, ולהקפיד על מענה מהיר לשאלותיהם של הסטודנטים במהלך כל הקורס.


Length of Online Course and Student Satisfaction, Perceived Learning, and Academic Performance

מאמר המשווה בין שביעות רצון והישגים של סטודנטים לתארים מתקדמים בקורס קיץ מקוון אינטנסיבי בן חמישה שבועות ובקורס פנים-מול-פנים סמסטריאלי. נמצא שבעוד הסטודנטים בקורס המקוון היו מרוצים פחות מן התקשורת שלהם עם המרצה, הם היו יותר שבעי רצון מן התקשורת בינם לבין עצמם בהשוואה לסטודנטים בקורס הפרונטלי. בנוסף, ציוניהם של הסטודנטים בקורס המקוון היו טובים יותר מאשר בקורס הפרונטלי. 


Universal Instructional Design Principles for Moodle

המאמר מפרט עקרונות מעשיים לעיצוב קורסים במערכות LMS בכלל ו-MOODLE בפרט.

המחברת ממליצה למנחים להכניס לקורס כלים שיאפשרו שיתוף פעולה בין הסטודנטים, קישור לשירותים נוספים (תמיכה טכנית, ספריה, מנהלה), והקפדה על מנשק פשוט ואינטואיטיבי. 

Top-Ten IT Issues, 2010

סקר מבית Educause, הנערך זו השנה האחת-עשרה. מומחי IT במוסדות השכלה גבוהה החברים  ב-Educause נתבקשו להשיב מהם, לדעתם, הנושאים החשובים ביותר בתחום ה-IT.  השנה, לאור המשבר הכלכלי הגלובלי, תפס נושא המימון את המקום הראשון ברשימה. נושאים אחרים שצויינו היו אבטחת מידע, LMS-ים, וניהול גישה של משתמשים במוסד.  

כלי עזר
 

Two Minutes Survey on Mapping Tools

סקר קצר של ה-New Media Consortium על שימוש בכלי מיפוי (כמו Microsoft Bing 3D Maps ו- Google Earth) למטרות אישיות וחינוכיות.

 

Moodle 1.9.9 Released

גרסת עדכון ל-Moodle. בגרסה החדשה תוקנו פגמים מגרסאות קודמות ופרצות אבטחה.

 

YouTube Video Editor

מדריך לכלי עריכת הוידאו החדש של YouTube. הכלי מאפשר לעלות קטעי וידאו לאתר ולערוך אותם באופן מקוון.

קריאה להגשת הצעות
Transformation in Teaching: Social Media Strategies in Higher Education

קריאה להגשת הצעות לפרקים בספר שיעסוק בהערכת אסטרטגיות שימוש במדיה חברתית בחינוך הגבוה (בלוגים, רשתות חברתיות, עולמות וירטואלים, ועוד). תאריך היעד להגשת ההצעות הוא ה-30 ביולי.                                                                     

חיפוש מתקדם
הצעת פריט חדש
הרשמה לעלון הסרה מרשימת התפוצה יצירת קשר שלח לחבר
טל':03-6460555 | פקס:03-6460557 | בניין הנדסת תוכנה, אוניברסיטת תל אביב, רמת אביב, תל אביב 69978 ת.ד. 39513 | meital@mail.iucc.ac.il
מופעל באמצעות מעוף, מגוון אפקט