עלון מס' 68
יולי -אוגוסט 2010
מה בעלון?
בעלון יולי מאמר המסביר את קונספט ה"ענן" (שיתוף משאבי רשת), מאמר המשווה אסטרטגיות שיתוף במשאבים חינוכיים בפקולטות מקומיות ומבוזרות, מאמר קצר העוסק בשימוש במעקב אחר תנועות עיניים לצורכי למידה, ועוד. כמו כן בעלון קישור למצגות, תמונות וקטעי וידאו מכנס מיט"ל השמיני.
תודה לכל המשתתפים בכנס מיט"ל השמיני
בכנס מיט"ל השמיני השתתפו למעלה מ-300 משתתפים. הכנס, שנערך בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה, כלל הרצאות, פוסטרים ותערוכה מסחרית. אנו מבקשים להודות לצוות האוניברסיטה הפתוחה על הארגון והאירוח.

 

 

קישור למצגות וקטעי וידאו מן הכנס

קישור לתמונות מן הכנס

מאמרים

The Ideals and Reality of Participating in a MOOC

המאמר מתאר את תגובות המשתתפים בקורס מקוון ראשון מסוגו:

 Massive Open Online Course  (MOOC) . הקורס "Connectivism and Connective Knowledge", בהנחיית סטפן דאונס וג'ורג סימנס, הוצע בספטמבר 2008 על ידי אוניברסיטת מניטובה בקנדה כקורס המקנה נקודות זכות בתשלום או כקורס חופשי. למעלה מ-2200 משתתפים נרשמו, אם כי רק מיעוטם (24) השתתפו בו במטרה לצבור נקודות זכות. למרות מספרם הגדול של הנרשמים, נמצא כי רק אחוז קטן מהם (14%) השתתפו בקורס באופן פעיל לכל אורכו.

 

A Sustainable Future for Open Textbooks?

המאמר מציג את המודל העסקי של חברת Flat World Knowldege המוציאה לאור ספרי לימוד אלקטרוניים ללא תשלום. הסטודנטים יכולים  לבחור האם ברצונם לרכוש בנוסף גרסה מודפסת ו/או קולית של ספר הלימוד.  במחקר שנערך בקרב כ-750 סטודנטים ב-27 קורסים  נמצא כי כ-39% מן הסטודנטים בחרו לרכוש גרסה מודפסת של ספר הלימוד של הקורס מ-FWK, אף על פי שזה הוצע ללא תשלום בגרסה אלקטרונית.

 

Universities and Libraries Move to the Mobile Web

מחקר שנערך בקרב האוניברסיטאות החברות ב-Association of Research Libraries  (החברות דוברות האנגלית בלבד) ונועד לקבוע האם הן מספקות שירותים מותאמים לטלפונים חכמים (Smartphones) ומאלו סוגים. 39 אוניברסיטאות מתוך 111 סיפקו שירותים מסוג זה דרך אתרי הבית שלהן ו/או אתרי הספריות. המחקר מצא כי האתרים מותאמי הסלולר של האוניברסיטאות והספריות שלהן כללו מעט, אם בכלל, קישורים ואפליקציות בעלי תוכן חינוכי.

 

Cloud Computing Explained

מאמר המסביר את קונספט ה"ענן" - שיתוף משאבי מחשוב ברשת לחיסכון במשאבים. המאמר מציג כמה מודלים לשימוש ב"ענן" וניהולו, ומלווה בסרטוני הסבר קצרים.  

Sharing Resources in Educational Communities

המחקר סקר אסטרטגיות שיתוף ושימוש מחדש של משאבים חינוכיים בקרב חברי סגל בפקולטות ומרכזים מקומיים ומבוזרים באוניברסיטאות בריטיות.  נראה כי חברים בקהילות מקומיות ומבוזרות חולקים משאבים חינוכיים באופנים טכנולוגים דומים, אם כי  ניכרה העדפה של חברים בקהילות מקומיות לתקשורת פנים-מול-פנים.

כלי עזר

LMS: A Quick SWOT Analysis

ניתוח קצר של נקודות החוזק והחולשה של LMS-ים. מערכות אלה הן, לעתים קרובות, ותיקות ומוטמעות היטב, אולם הן איטיות בהסתגלות לצרכים המשתנים של ציבור הלומדים. 

 

Eye Tracking and e-Learning

המאמר עוסק בשימוש במעקב אחר תנועות עיניים לצורכי למידה. מערכות מסוג זה מאפשרות התחקות אחרי רמת העניין ותשומת הלב של המשתמש. בהתבסס על הנתונים שאוספות מערכות אלו, ניתן להציע למשתמש תוכן לימודי מתאים יותר לענייניו ויכולותיו.

מפגשים וכנסים

 OCW Consortium Upcoming Webminar Schedule

בהמשך לוובמינר שנערך ב-5 באוגוסט יערך וובמינר נוסף של קונסורציום ה-OCW על שימוש ברשיונות Creative Commons עבור תוכן חינוכי ב-2 בספטמבר.

 

קול קורא להגשת מאמרים לכנס צ'ייס

קול קורא להגשת מאמרים לכנס צ'ייס השנתי למחקרי טכנולוגיות למידה. ניתן להגיש הצעות עד ה-1.11 בנושאי משאבי למידה פתוחים, קריאה דיגיטלית וספרים דיגיטלים, ועוד.

 

פותחים שערים בהכשרת מורים 2011: חינוך והכשרת מורים בעידן הגלובליזציה

הכנס המקוון הבין-לאומי השלישי "פותחים שערים בהכשרת מורים 2011: חינוך והכשרת מורים בעידן הגלובליזציה" יתקיים בימים שלישי ורביעי, כ'-כ"א בשבט תשע"א, בתאריכים 25–26 בינואר 2011.

סקר מיומנויות למידה מקוונות

סקר מיומנויות למידה מקוונות

הסקר נערך מטעם International Board of Standards for Training, Performance, and Instruction ומטרתו לזהות מיומנויות למידה נדרשות ללמידה מקוונת. הסקר נועד ללומדים ומנחים. מילוי השאלון יארך כ-15-30 דקות.

חיפוש מתקדם
הצעת פריט חדש
הרשמה לעלון הסרה מרשימת התפוצה יצירת קשר שלח לחבר
טל':03-6460555 | פקס:03-6460557 | בניין הנדסת תוכנה, אוניברסיטת תל אביב, רמת אביב, תל אביב 69978 ת.ד. 39513 | meital@mail.iucc.ac.il
מופעל באמצעות מעוף, מגוון אפקט