אוקטובר 2010 עלון מס' 69
מה בעלון?

עלון אוקטובר מוקדש למשחקים 'רציניים'. בין המאמרים סקירת ספרות המספקת רקע תיאורטי לנושא, מאמר המתאר הקניית אוריינות מידע לסטודנטים באמצעות משחק אינטראקטיבי ותיאור של קורס מקוון שעסק בתרבות, מגדר וזהות במשחק מקוון.

אנו שמחים להודיע על פתיחת ערוץ ה-YouTube שלנו, ובו הרצאות מימי עיון וכנסים שנערכו במסגרת מיט"ל.  

מאמרים
On the Relation of Serious Games and Learning

סקירת ספרות המספקת רקע תיאורטי לנושא המשחקים ה'רציניים'. המחברים מדגישים שלמשחקים כאלה חשוב שיהיה, בנוסף לערך חינוכי, גם ערך בידורי. המשחק האידיאלי משלב בידור ולמידה, כך שהלמידה נתפסת כחלק מן המשחק. המאמר כולל הצעה לשיטת תיוג של חומרה ותוכנה המשמשות במשחקים, לפי קטגוריות כמו קהל היעד, פלטפורמה, עקרונות למידה ועוד.

 

Reflections on Play, Pedagogy, and World of Warcraft

המאמר מתאר קורס מקוון שעסק בתרבות, מגדר וזהות במשחק World of Warcraft. הקורס נועד לסטודנטים בעלי ידע קודם במשחק, שנתבקשו לשחק, לקרוא חומר רקע ולבחון אספקטים שונים של המשחק. בקורס הושם דגש רב על יצירת ובניית ידע באמצעות התנסות ואינטראקציה עם השחקנים האחרים ועם המרצה. אחד הלקחים העיקריים מן הקורס הוא הצורך במעורבות מתמדת של המרצה במשחק, בדיונים ובפיקוח על מטלות.

 

Medical student attitudes toward video games and related new media technologies in medical education

המחקר בחן את גישותיהם של 217 סטודנטים לרפואה משתי אוניברסיטאות אמריקניות ביחס לשילוב טכנולוגיות חדשות, בפרט משחקי וידאו, בלימודי הרפואה. נמצא כי עמדותיהם של המשיבים כלפי שילוב משחקים, כמו סימולציות מקוונות, בלימודיהם היו חיוביות ביותר. המשיבים הדגישו באופן מיוחד את חשיבות ההנאה מן המשחק ובמקביל את החשיבות של פיתוח כישוריהם כרופאים לעתיד.

 

An Online Graphic Novel: Students’ Experiences and Research Literacy Gains

מחקר ראשוני זה מתאר שימוש ברומאן גרפי (קומיקס) ללימוד כישורי אוריינות וחשיבה ביקורתית לסטודנטים לתואר ראשון. הסטודנטים שהתנסו במשחק העידו ברובם כי רכשו כישורי חיפוש בבסיסי נתונים מקוונים ובציטוט (citing) של מקורות אקדמיים.

 

The 10 Biggest Myths About Synchronous Online Teaching

המאמר מתמודד עם תפיסות שגויות נפוצות בנוגע ללימוד מקוון סינכרוני. בין היתר, נידונים נושאים כמו פרוייקטים קבוצתיים מקוונים, דגשים בהכשרת חברי סגל והתמודדות עם בעיות טכניות. המאמר מלווה בפודקאסטים קצרים, בהם דנים המחברים בכל תפיסה בנפרד.

כלי עזר

Colleges Build Hubs to Track Social-Media Buzz About Their Institutions

כתבה קצרה על האופן בו מוסדות אקדמיים מרכזים את הנאמר על ידם ועליהם ברשת (בציוצים, רשתות חברתיות וכיו"ב).

 

 TED Talks On Games

חמש הרצאות מבית TED על משמעותם של משחקים, השינוי שהם מחוללים בשחקנים והפוטנציאל שהם טומנים בחובם. 

 

Tools and Tips for Incorporating Video

מאמר העוסק בשילוב קטעי וידאו במהלך הרצאה. המחבר דן בקצרה בבעיות הטכניות העומדות בפני מרצים המבקשים להקרין קטעי וידאו ובשימושים האפשריים שלהם בקורס.

מפגשים וכנסים
קול קורא להגשת הצעות לכנס צ'ייס

כנס צ'ייס יערך ב-17 בפברואר, 2011. ניתן להגיש הצעות להרצאות (עד 2,000 מילה) והצעות לפוסטרים (עד 400 מילה) עד לראשון בנובמבר, 2010. ניתן להגיש את ההצעות בקישור זה.

חיפוש מתקדם
הצעת פריט חדש
הרשמה לעלון הסרה מרשימת התפוצה יצירת קשר שלח לחבר
טל':03-6460555 | פקס:03-6460557 | בניין הנדסת תוכנה, אוניברסיטת תל אביב, רמת אביב, תל אביב 69978 ת.ד. 39513 | meital@mail.iucc.ac.il
מופעל באמצעות מעוף, מגוון אפקט