ספטמבר 2011 עלון מס' 72
מה בעלון?

בעלון ספטמבר מאמרים בנושא שינוי דפוסי למידה והשתתפות בחינוך המקוון, על ערכו של הומור בקורסים מקוונים, התמודדות עם נשירה מקורסים מקוונים במכללות קהילתיות, הצעות להתאמת חקיקת זכויות היוצרים לשיתוף אקדמי ברשת ועוד. בנוסף, על שינויים בתקנות נגישות לכלים דיגיטליים לצורך התאמתם לבעלי נכויות ומוגבלויות, רעיונות לא שגרתיים ללימוד באמצעות רשתות חברתיות, ותזכורת אודות יום העיון בנושא Open Access.

מאמרים

Tailoring Copyright to Social Production

המאמר דן בתמונת המצב של שיתוף, יצירת והנגשת מידע דיגיטלי הנוצרת כתוצאה מחקיקת זכויות היוצרים הקיימת כיום ובאתגרים העומדים בפניה. המאמר דן בצורך להתאים את החקיקה לעידן הנוכחי, ומציע מודל וכיווני חשיבה משפטיים המבוססים על ראייה חברתית-משפטית של מוטיבציה ליצירת וחלוקת מידע, אשר יאפשרו גישה ושיתוף מידע ליחידים ולקבוצות.

Classroom Community and Student Engagement in Online Courses

המאמר מנתח דפוסי מעורבות פרטניים וקהילתיים בקורסים מקוונים במערכת ההשכלה הגבוהה על פי פרמטרים הנוגעים לתארים שונים, דיסציפלינות שונות, מגדר ומספר הקורסים המקוונים אשר הסטודנט השתתף בהם במכללות אמריקאיות שונות. נמצאו הבדלים בשיתוף החומרים בין סטודנטים מפקולטות שונות ודגשים שונים בהוראה מקוונת ובשיתוף הפעולה בין הסטודנטים מדיסציפלינות שונות. ככלל נמצא כי תחושה של קהילה וירטואלית מסייעת בקורסים השונים, ללא תלות בדיסציפלינה או במספר הקורסים המקוונים שהסטודנט למד.

Taking the “Distance” out of Distance Education: A Humorous Approach

מאמר המתאר מחקר שבדק את אפקט השימוש בהומור במהלך קורסים מקוונים, ומצא כי הסטודנטים הפגינו בקיאות רבה יותר בחומר השיעורים כאשר הומור שולב בתוכנם.

Online Education: Promise and Problems

מאמר המרכז סקירת ספרות בנוגע לבעיות הייחודיות לחינוך מקוון ומתרכז במכללות קהילתיות בארצות הברית. המאמר דן בדרכים ופתרונות יעילים למנוע נשירה של סטודנטים מקורסים מקוונים, התאמת הקורסים לסטודנטים, ובגורמים המעודדים נשירה מקורסים שונים.

Shared Leadership Transforms Higher Education IT

גלובליזציה, אתרי שיתוף ומגוון כלים דיגיטליים שינו ומשנים את הדרך בה אנו משתמשים במחושב ובאינטרנט וחושבים על חינוך – אך מה לגבי ארגוני החינוך השונים ותעשיית הידע? המאמר מציע כי ארגונים העוברים מניהול היררכי לניהול משותף זוכים להצלחה רבה יותר בתעשיית ה-IT והחינוך המקוון.

e-learning 2.0 - how Web technologies are shaping education

מאמר דעה הסוקר את הדרכים בהן כלים טכנולוגיים שונים עוזרים לעצב את עתיד החינוך, מפודקאסטים, דרך בלוגים ורשתות חברתיות.

How Social Networks Might Change the Way We Read Books

מאמר דעה המציע חשיבה מחודשת על יכולתן של רשתות חברתיות לתרום לקידום הקריאה. המאמר בוחן קריאה שיתופית ברשתות כגון Goodreads, Public Notes ו-GoogleBooks.

כלי עזר

Magazinify

אפליקציה המאפשרת יצירת קבצי PDF באופן אוטומאטי מטקסטים שונים באינטרנט עבור קריאה מאוחרת.

Foursquare for Universities

Foursquare, רשת חברתית מבוססת מיקום גיאוגרפי, מציעה שימוש מיוחד לאוניברסיטאות וקמפוסים אקדמיים. בנוסף, בלוגר קנדי הציע לימוד אקטיבי באמצעות הרשת.

פודקאסטים, אתרים ובלוגים

Policy Issues:  Accessibility and Sharing of Student Data

על שינויים בתקנות ובנגישות לבעלי נכויות לכלים דיגיטליים ושיתוף מידע על סטודנטים בכלים דיגיטליים כנקודות מאתגרות הדורשות חשיבה מחדש על נהלים ותקנות.

RSA Animate - Changing Paradigms

הרצאתו של סר קן רובינסון על הדרכים בהן ניתן לחשוב מחדש על מערכת החינוך כיום ומטרותיה: מה רלוונטי עבורנו, ומה יהיה רלוונטי עבור דורות העתיד?

College of 2020

בלוג של חוקר העוקב אחר רעיונות, חידושים ושימושים שונים לטכנולוגיה, מאפליקציות לסמארטפון ועד למחשבות של סטודנטים שלא מן המניין על קמפוס טכנולוגי.

The University of Facebook - How Colleges Are Leveraging Social Media In And Outside The Classroom

אינפוגרפיקה לגבי שילוב כלי תקשורת חברתית שונים כגון טוויטר, פייסבוק, יו-טיוב, סקייפ ועוד בקולג'ים בארצות הברית.

ימי עיון וכנסים

כחלק מפעילות מיט"ל לעידוד שיתוף חומרי למידה ברשת ובמסגרת ביקור מנהלי מרלו בישראל, נקיים בימים שלישי ורביעי, ה-13/9/11 וה-14/9/11, סדרת מפגשים המיועדים לנציגי המוסדות להשכלה גבוהה, אנשי חינוך והקהל הרחב.

למידע נוסף על יום העיון


מידענית - שיר בן-אור

חיפוש מתקדם
הצעת פריט חדש
הרשמה לעלון הסרה מרשימת התפוצה יצירת קשר שלח לחבר
טל':03-6460555 | פקס:03-6460557 | בניין הנדסת תוכנה, אוניברסיטת תל אביב, רמת אביב, תל אביב 69978 ת.ד. 39513 | meital@mail.iucc.ac.il
מופעל באמצעות מעוף, מגוון אפקט