מה חדש במשאבי מידע ללמידה מתוקשבת

עלון מיט"ל מס' 85 יצא לאור
בעלון 85: השוואת מערכות להערכה ומבחנים אלקטרוניים, דו"ח מבית Educause המביא נתוני שימוש ב-LMS ושביעות הרצון מהן, פיקוח על איכות חומרי למידה פתוחים במאגרים, המניעים מאחורי יצירת MOOCs ועוד. לעלון
קרן המחקר של מיט"ל - קול קורא תשע"א
קרן המחקר של מיט"ל מבקשת לעודד מחקר מקורי ואיכותי בתחום שילוב התקשוב בהוראה האקדמית ומעניקה השנה חמש מלגות לחוקרים ממוסדות חברי מיט"ל.  ניתן להגיש הצעות עד ה-28 לינואר, 2011.

לפרטים

 

עלון מיט"ל מס' 69
עלון מיט"ל מס' 69 בנושא "משחקים רצינייים" יצא לאור.

לעלון.

25/10/10 נפתח ערוץ ה-YouTube של מיט"ל
נפתח ערוץ היוטיוב של מיט"ל, ובו קטעי וידאו מכנסים וימי עיון (בהקמה).

לערוץ

נמשכת ההרשמה לסדנאות וליום העיון של MERLOT
ביום ראשון, ה-10 באוקטובר, יערך יום עיון בנושא Lifelong Learning. מרצים: סורל רייסמן (MERLOT) ואלי שמואלי (מיט"ל).

להרשמה

 

ביום שלישי, ה-13 באוקטובר, יערכו סדנאות MERLOT. הסדנה הראשונה (10:00-12:45) תעסוק באיסוף, קטלוג ושימוש בחומרים פתוחים במרלו ובמאו"ר. הסדנה השניה (13:15-15:00) תתמקד ביצירת אובייקטים ב-MERLOT.

להרשמה

הועלו לרשת סרטונים ומצגות מכנס מיט"ל השמיני
ניתן לצפות בסרטונים ומצגות מכנס מיט"ל השמיני בקישור זה.
עלון מיט"ל מס' 68 יצא לאור
בעלון יולי-אוגוסט מאמר המסביר את קונספט ה"ענן" (שיתוף משאבי רשת), מאמר המשווה אסטרטגיות שיתוף במשאבים חינוכיים בפקולטות מקומיות ומבוזרות, מאמר קצר העוסק בשימוש במעקב אחר תנועות עיניים לצורכי למידה, ועוד. כמו כן בעלון קישור למצגות, תמונות וקטעי וידאו מכנס מיט"ל השמיני.

לעלון

עלון מיט"ל מס' 67 יצא לאור
בעלון שני מדריכים מעשיים למרצים המלמדים בקורסים מקוונים, השוואה בין הישגיהם של סטודנטים בקורס מקוון אינטנסיבי ובקורס פרונטלי, סקר על שימוש בכלי מיפוי  ועוד.

לעלון

31/05/10 נפתח הרישום לכנס מיט"ל השמיני
ההשתתפות בכנס מיט"ל השמיני הינה בתשלום של 75 שקלים (50 שקלים לסטודנטים/חיילים בשירות סדיר וקבע). התשלום כולל את ספר הכנס וארוחת צהריים. ניתן להירשם לכנס עד לתאריך ה-27.6.10.

לרישום

03/05/10 תזכורת: כנס מיט"ל השמיני
כנס מיט"ל השמיני יתקיים ב-30 ביוני, 2010 בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה.

לאתר הכנס

8/04/10 תזכורת: הצעות לכנס מיט"ל השמיני
המועד האחרון להגשת הצעות לכנס מיט"ל השמיני,  שיתקיים ב-30 ביוני, 2010 בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה, הוא ה-15 באפריל.

לקול הקורא

16/03/2010 עלון מיט"ל מס' 65 יצא לאור
העלון מוקדש הפעם לנושא הספרים האלקטרוניים (ebooks) ועוסק במכשיר ה-iPad החדש ובשימושיו האפשריים בחינוך הגבוה, בגישות של סטודנטים כלפי ספרים אלקטרוניים, בקוראים אלקטרוניים (ebook readers) ועוד. בעלון גם תזכורת להגשת תקצירים לכנס מיט"ל השמיני.

לעלון

24/01/2010 קרן המחקר של מיט"ל 2009
פורסמו שמות ההצעות הזוכות במענק מקרן המחקר של מיט"ל

לפרטים

Emerging Technologies for Online Learning Symposium
הועידה השנתית של MERLOT, בשיתוף עם קונסורציום Sloan ו-MoodleMoot תיערך השנה בסן-חוזה, קליפורניה בין ה-20-23 ביולי, 2010.

ניתן להגיש הצעות עד ל-1 בפברואר, 2010.

לאתר

כנס מיט"ל 2010 יוצא לדרך
כנס מיט"ל השמיני יתקיים ב-30 ביוני, 2010 בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה. אנא שריינו את התאריך. פרטים נוספים ימסרו בהמשך.
7/10/2010 כנס צ'ייס החמישי למחקרי טכנולוגיות למידה
נפתחה ההרשמה לכנס צ'ייס לטכנולוגיות למידה, שיערך ביום רביעי, כו' בשבט תש"ע, 10.2.2010  בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה. אורח הכבוד בכנס הוא פרופ' Vijay Kumar מ-MIT.

להרשמה לכנס

24/12/09 קרן המחקר של מיט"ל
הסתיימה הגשת ההצעות לקרן המחקר של מיט"ל.
עלון מיט"ל מס' 63 יצא לאור
בעלון מדריך בלתי רשמי למשתמשי גוגל וייב, אפליקצית שיתוף חדשה מבית גוגל, דו"ח מבית  Educause על הרגלי השימוש בטכנולוגיה של סטודנטים לתואר ראשון ומאמר המתאר פיתוח מודל לחישוב עלות-תועלת של שימוש ברשת האינטרנט בקורסים ויישומו באוניברסיטת ת"א.  כמו כן בעלון  קול קורא להגשת הצעות לקרן המחקר של מיט"ל. בעלון גם קישורים למצגות, פוסטרים ותמונות מכנס מיט"ל השביעי.

לעלון

מפגש הפורום לחקר חינוך
ביום ד' ה 2.12.09 בין השעות 11.30-14.00  יתקיים במרכז ללימודים אקדמיים
באור יהודה מפגש הפורום לחקר חינוך שיעסוק בנושא: תקשוב מערכת החינוך:
בין שמרנות וקידמה.

לפרטים ורישום

פורסמו מצגות כנס מיט"ל השביעי

הכנס השנתי השביעי של מיט"ל "עולם המידע הפתוח - הוראה מתוקשבת בחינוך הגבוה", ע"ש פרופ' נחמיה לבציון ז"ל שנערך השנה בשנקר - בי"ס גבוה להנדסה ועיצוב,

קישור למצגות הכנס

09/09/09 מאמרים מכנס צ'ייס בגיליון החדש של IJELLO

 לאחרונה יצא לאור גליון מיוחד של כתב העת Interdisciplinary Journal of E earning and Learning Objects, שחלק נכבד ממנו (החל בע' 181) מכיל מאמרים מכנס צ'ייס.  לגיליון.

03/09/09 עלון משאבי מידע מס' 61 יצא לאור
בעלון מאמרים בנושא עזרים ניידים, e-portfolio, דירוג כתבי עת העוסקים בחינוך מקוון ועוד.
עלון משאבי מידע מס' 60 יצא לאור
עלון חודש יוני 2009 הוא עלון שנושאו משאבי למידה פתוחים לציבור.

לעלון

06/07/09 הקמת מאגר מאו"ר
מיט"ל ואיגוד האינטרנט הישראלי חתמו לאחרונה על הסכם לשיתוף פעולה עם MERLOT ביצירת מאגר אובייקטי למידה. המאגר הישראלי יקרא מאו"ר- מאגר אובייקטי-למידה ברשת, ובאנגלית MAOR
(Meta-data and Object Repository) ויכיל מטה-דטה של אובייקטי למידה שיוכנסו דרך פורטל מקומי בעברית.
06/07/09 קול קורא לכנס צ'ייס החמישי
כנס צ'ייס השנתי החמישי למחקרי טכנולוגיות למידה "האדם הלומד בעידן הטכנולוגי", ייערך ביום רביעי, כו' בשבט תש"ע, 10.2.2010 בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה.

קול קורא

New technologies, new pedagogies: Mobile learning in higher education 15/06/09
ספר חדש בנושא m-learning, העוסק בשימוש בעזרים ניידים בהשכלה הגבוהה. להורדת הספר
01/06/2009 עלון משאבי מידע ללמידה מתוקשבת
עלון מאי 2009 (מס' 59) יצא לאור.

לעלון

27/05/2009 קול קורא לתקצירים לכנס מיט"ל השביעי
הכנס הארצי השנתי השביעי של מיט"ל, על שם פרופ' נחמיה לבציון ז"ל, ייערך השנה בשנקר- בי"ס גבוה להנדסה ולעיצוב, ביום רביעי, כ"ו בתשרי תש"ע, 14.10.2009

לאתר

להגשת תקצירים

Preparing for a Creative Society 21/05/2009
הרצאות אורח של פרופסור מיץ' רזניק וגברת קארן בראנן מ-MIT, מטעם מרכז צ'ייס. ההרצאות תתקיימנה ביום חמישי, ה-11 ביוני 2009 בין 10:00-11:45 במרכז הבינתחומי הרצליה.

לפרטים

06/05/2009 גיליון של IRRODL המוקדש למזה"ת
יצא לאור גיליון מיוחד של IRRODL המוקדש לאזורנו, וכולל מאמרים מאת יורם עשת-אלקלעי, גילה קורץ ועוד.

לגיליון

06/05/2009 תכני כנס צ'ייס 2009
מאמרים ומצגות מכנס צ'ייס של האוניברסיטה הפתוחה, שנערך ב-18 בפברואר, זמינים כעת ברשת.

לתכנים

16/4/2009 תערוכה: הנדסת תוכנה פוגשת עיצוב
תערוכה בנושא מציאות מדומה בשנקר, בי"ס גבוה להנדסה ועיצוב. להזמנה.
06/4/2009 The Revolution No One Noticed
מאמר מ-Educause Quarterly על שימושיהם האפשריים של טלפונים ניידים בחינוך הגבוה, לסטודנטים ולסגל כאחד.

למאמר

30/3/2009 מיט"ל בטוויטר
עקבו אחרינו בmeital_iucel
מרכז צ'ייס יקיים ב- 5-6 למאי סדרת הרצאות וסדנאות אורח של פרופ' מרשה לין מאוניברסיטת ברקלי, שיעסקו בויזואליזציה מדעית ויישומה בהוראה ולמידה. ההשתתפות ללא תשלום, על בסיס הרשמה מראש

להרשמה

26/3/2009 עלון משאבי מידע ללמידה מתוקשבת
עלון מרץ 2009 (מס' 57) יצא לאור.

לעלון

25/2/2009 עלון משאבי מידע ללמידה מתוקשבת
עלון פברואר 2009 (מס' 56) יצא לאור

לעלון

15/2/2009 דו"ח Horizon 2009

הדו"ח הינו תוצר של שיתוף פעולה בין ה-New Media Consortium (NMC) וה-Educause Learning Initiative (ELI). הדו"ח מחולק ל'אופקים' – טכנולוגיות שיוטמעו ברוב המוסדות בתוך שנה או פחות, בתוך שנתיים-שלוש, ובתוך ארבע-חמש שנים. כמו כן, הדו"ח מצביע על מגמות כלליות בתחום הטכנולוגיות בחינוך. 

לדו"ח

9/2/2009 Visible interactions: The Design of Sociable Media

הרצאת אורח של פרופסור ג`ודית דונאט מ-MIT, מומחית לרשתות חברתיות. ההרצאה תתקיים ביום שני, ה-16 לפברואר, בין השעות 12:30-14:00, בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה.

להרשמה

4/2/2009 טכנולוגיות חדשניות בשירות החינוך - הרצאות אורח
סדרת הרצאות אורח במסגרת סמינר מחקר ופיתוח של המגמה לטכנולוגיות מתקדמות בחינוך באוניברסיטת חיפה.

לרשימת ההרצאות

4/2/2009 הכנס הטכנולוגי הרב-תרבותי הבין מכללתי החמישי - חינוך, תרבות ועולמות וירטואליים
בתאריך ה-12 לפברואר ייערך הכנס הטכנולוגי הרב-תרבותי במכללת סמינר הקיבוצים בין השעות 13:00-18:00. ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום, אך יש להירשם מראש.

להרשמה

New Media Technologies and the Scholarship of Teaching and Learning 15/1/2009
גיליון חדש של Academic Commons העוסק בלמידה והוראה בסביבה של טכנולוגיות משתנות. בגיליון חקרי מקרה, דיונים, מאמרים וראיונות.

לגיליון

8/1/2009 עלון מיט"ל 55
עלון מיט"ל ה-55 יצא לאור,

בעלון הנוכחי מאמרים בנושא כלי Web 2.0, מדידת שיתוף פעולה בסביבות ויקי חינוכיות, תקנים לעולמות וירטואלים, ולמידה סינכרונית וא-סינכרונית. עוד בעלון מנוע חיפוש לאתרים ובלוגים בנושאי חינוך, כלי לסינכרון קטעי וידאו עם מצגות, וגיליונות חדשים של כתבי עת.

לעלון

29/12/2008 כנס צ'ייס הרביעי
כנס צ'ייס הרביעי למחקרי טכנולוגיות למידה יערך ביום רביעי, כד בשבט תשס"ט, 18.2.09 בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה. ההרשמה לכנס תיפתח ב7.1.09.

להרשמה לכנס

22/12/2008 כנס בינלאומי "אקדמיה ומצוינות במבחן הזמן: מדדי איכות באקדמיה- במחקר, בהוראה ובתרומה לקהילה"
הכנס ייערך במרכז האוניברסיטאי אריאל שבשומרון בתאריכים 8-9 בספטמבר, 2009.

לקול הקורא בעברית

לקול הקורא באנגלית

05/12/2008 Understanding Open Source and Free Software Licensing
ספר מקוון בנושאי זכויות יוצרים ורשיונות שימוש. כולל מידע בסיסי על חוקי זכויות יוצרים ורשיונות תוכנה לקוד פתוח ולא פתוח מסוגים שונים.

לספר

02/12/2008 עלון מיט"ל 54
עלון מיט"ל ה-54 יצא לאור,

בעלון הפעם אסופת מאמרים חדשה מבית EduCause - "המגדל והענן"

(The Tower and the Cloud),  מאמר על שימוש אפקטיבי בבלוגים במסגרת קורס, מאמר על שימוש ב'לחצנים'  (Clickers) שכבר הוזכרו בעלון, ורשימת הצעות לשיפור החיפוש בגוגל. כמו כן מפורסם קול קורא להגשת מאמרים לספר חדש "שילוב טכנולוגיות ידע במערכת החינוך בישראל."

לעלון

The Future of Online Learning: Ten Years On

סטפן דאונס (Downes) במאמר המשך למאמר שכתב לפני עשור על עתידו של החינוך המקוון. דאונס סוקר את השינויים שקרו בעשור זה, כמו השינוי הטכנולוגי המשמעותי (מ28K לאינטרנט בפס מהיר, מעבדי וזכרונות מחשב הנמדדים בג'יגה-הרצים, תוכנות אמינות יותר, אחסון ברשת). הוא מנבא, בין השאר, שהלימוד העצמי המקוון יביא לדרישה הולכת וגדלה למבחנים שימדדו את הידע והיכולת של כאלו שלא למדו במוסדות רשמיים.

למאמר 

12/11/08 קול קורא

קול קורא להגשת מאמרים לספר ערוך 

שילוב טכנולוגיות ידע  במערכת החינוך בישראל

 

עורכים: דוד חן וגילה קורץ

 

אנו מבקשים לרכז ולכנס את הידע על בסיס מחקרי שהצטבר בישראל הנוגע לשילוב טכנולוגיות ידע בחינוך. אנו פונים לקהיליית החוקרות והחוקרים העוסקים בשילוב ICT במערכת החינוך בישראל להגיש הצעות למאמר בהתאם לרשימת הנושאים המפורטת להלן. בכוונתנו לכנס את המאמרים שיבחרו לספר במטרה להעמידם לרשות קהיליית המחקר בתחום, מקבלי החלטות במערכת בכל הרמות (מערכת החינוך, רשות מקומית,  בית ספר וכיתה), וכן לרשות תלמידים במוסדות להשכלה גבוהה.

לפרטים נוספים

 

6/11/08 המגדל והענן
The Tower and the Cloud - ספר מקוון חדש מבית EduCause (עורך: ריצ'רד נ. כץ), הבוחן את השפעת טכנולוגיות המידע על החינוך הגבוה.

לספר

6/11/08 7th Annual eLearning Conference: Supporting the iGeneration
הכנס יערך בבלפסט ב22 בינואר, 2009, ויעסוק בשימוש בטכנולוגיות מידע ותקשורת (ICT) בלמידה, הוראה והערכה. תעריפים מוזלים לנרשמים עד ה14 לדצמבר, ניתן להירשם עד השבעה לינואר.

לאתר הכנס

4/11/08 עלון מס' 53 - משאבי מידע ללמידה מתוקשבת
נושאו של העלון הנוכחי הוא עולמות וירטואלים, ובעיקר Second Life. בעלון הנוכחי תמצאו גם קול קורא לתרומת חומרי לימוד מתוקשבים - אקדמיים ואחרים - למאגר חומרי הלמידה, ההולך ומוקם בימים אלו ע"י מחב"א ואיגוד האינטרנט הישראלי.
7/9/08 עלון מס' 52 - משאבי מידע ללמידה מתוקשבת

בעלון הפעם סיכום של כנס מיט"ל השישי, הכולל קישורים לרוב המצגות ולספר הכנס. בלוגים בנושא למידה מקוונת וחינוך חופשי/פתוח (Open Education). מאמרים על שימוש בכלי למידה - פודקאסטים ו'לחצנים', וגיליונות חדשים של כתבי עת שיצאו לאחרונה.

לעלון

 

3/9/08 סדנה בנושא: "שימוש בעולמות וירטואליים במוסדות להשכלה גבוהה"

 הסדנה תתקיים ביום רביעי ה- 10.9.08 במשרדי מחב"א בבניין מט"ח, ברחוב קלאוזנר 16, רמת אביב, תל אביב,

 חדר 301 בין השעות 9:45-13:00. 

 

יש לאשר השתתפות בדוא"ל:

eli@mail.iucc.ac.il

16/7/07 עלון מס' 51 - משאבי מידע ללמידה מתוקשבת
העלון המקוון של מיט"ל שב לפעילות לאחר הפסקה קצרה. בעלון פרטים על כנס מיט"ל השישי, ספרים בנושאי למידה מקוונת, גיליונות חדשים של כתבי עת שיצאו לאחרונה, מאמרים העוסקים בלימוד מרחוק, עזרי לימוד, ועוד.

לעלון

 

1/7/08 הכנס השנתי השישי של מיט"ל
הכנס השנתי השישי של מיט"ל יתקיים ביום רביעי, ה' באב תשס"ח, 6/8/2008 בין השעות 9:00–17:30 בבניין רבין, אוניברסיטת חיפה.

הכנס הינו מפגש ארצי רב משתתפים הנערך אחת לשנה, ומהווה הזדמנות מיוחדת במינה למפגש מקצועי פורמלי ובלתי פורמלי של כל המעורבים במעשה ההוראה והלמידה המתוקשבת בחינוך הגבוה ובחינוך בכלל. הכנס יכלול הרצאות על חידושים בשילוב תקשוב בהוראה בישראל, תערוכת פוסטרים ומצגות, שולחנות עגולים לפי תחומי עניין והתמקצעות, סדנאות, ועוד.

 

ההשתתפות בכנס איננה כרוכה בתשלום, אך מותנית ברישום מוקדם. המעוניינים להשתתף מתבקשים להירשם עד 30.7.2008.

אנא הפיצו הזמנה זאת לכל המתעניינים בנושא הכנס.

לפרטים נוספים ולהרשמה
28/6/08 קול קורא להגשת הצעות לכנס צ'ייס הרביעי למחקרי טכנולוגיות למידה
כנס צ'ייס הרביעי למחקרי טכנולוגיות למידה, "האדם הלומד בעידן הטכנולוגי", ייערך ביום רביעי, כד' בשבט תשס"ט, 18.2.09 בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה. הקול הקורא להגשת מאמרים לכנס יפורסם במהלך יולי  2008. מועד אחרון להגשת מאמרים: 30.10.08
לאתר הכנס
5/5/08 - האוניברסיטה הפתוחה משיקה את פא"ר

האוניברסיטה הפתוחה משיקה את פא"ר - פתיחת אוצרות רוח - ספרי האוניברסיטה הפתוחה וחומרי לימוד לשימוש חופשי  של כלל הציבור ברשת האינטרנט.

ב - 22.5.08 יתקיים יום עיון בנושא: ידע פתוח לטובת הכלל.

לפרטים ולרישום ליום העיון
29/3/08 - נפתחה הרשמה לכנס EDEN, יוני בליסבון
נפתחה הרשמה לכנס EDEN שיתקיים בין ה 11-14 יוני, 2008 בליסבון, פורטוגל. המבקשים להירשם: מיטל חברה בארגון ולכן עליכם לבחור באופצית EDEN Members. כמו כן, אני מציעה לכם לדאוג למקום במלון שכן המלונות הזולים אוזלים במהירות.
לאתר הכנס
28/1/08 - אז מה צפון לנו בשנת 2008? מומחי אילרניניג מנבאים
מדי שנה מפרסם מגזין eLearn מאמר המנסה לנבא את המגמות המרכזיות הצפויות לתחום ההוראה המקוונת בשנת 2008. רשימה נכבדת של מומחים מופיעה ברשימה. אנתוני דאונס, שאת דעתו אני מוקירה, טוען שזו עת הדמדומים ל Second Life, Facebook ודומיהם לטובת אפליקציות ותכני קוד פתוח חופשיים. לגבי תכנים אינני בטוחה אבל לגבי אפליקציות בהחלט כן. עתיד ה web 2.0 "מככב" אף הוא בנבואות מומחים ואתם מוזמנים להוסיף את תגובתכם לנכתב במאמר.
למאמר
12/1/08- מגמות אי-לרנינג - 2007 האם התממשו?
סטפן דאונס חוזר בבלוג שלו אל מאמר שהתפרסם בתחילת 2007 ובו התנבאו מומחים כיצד יראה תחום הלימוד המקוון בסיום השנה. דאונס בודק עד כמה צדקו אותם מומחים ואף מחלק ציונים. ותנחשו מה... לא כולם ממש צדקו!
קישור לפריט
12/12/07- האם אתר הוויקיפדיה ניטרלי?
שירי שילה, סטודנטית מהחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה, ביצעה מחקר שבחן את סוגיית הניטרליות באתר וויקיפדיה. בעבודה, שבוצעה בהנחייתו של פרופ' שיזף רפאלי, נערכה השוואה בין שלוש גרסאות לשוניות של וויקיפדיה (עברית, ערבית ואנגלית) להגדרת הערך "מלחמת לבנון השנייה". ממצאי המחקר מגלים שהגרסה בשפה האנגלית של וויקיפדיה היא המאוזנת והמדויקת ביותר מבחינת ניטרליות המידע.
לתקציר העבודה
לעבודה המלאה (40 עמודים)
11/12/07- אוניברסיטת ייל מעלה קורסים לרשת
יוזמה מבורכת של אוניברסיטת ייל להעלאת קורסים במלואם לרשת ולהעמידם לרשות הכלל ללא תמורה. בכל קורס ניתן לצפות בהרצאות מוקלטות בוידאו או לחילופין הקלטות קוליות או טקסטואליות. בנוסף, ניתן להוריד את כל חומרי הקורס.
לכניסה לקורסים המוקלטים
15/09/07 - יוזמה ליצירת קטלוג משותף לאוניברסיטאות אירופאיות
Educontact - The European center for higher distance education המסונף לאיחוד האירופי מזמין אוניברסיטאות ומוסדות חינוך מאירופה להציע קורסים ותכניות מקוונות באמצעות קטלוג משותף. בקטלוג הקורסים כבר ניתן למצוא קורסים במדעי החברה, הרוח ועוד, בשפות שונות ולתארים שונים.
לאתר
10/09/07 - קול קורא של מיט"ל לפיתוח טכנולוגי והפצת חומרי למידה
בפעילויות הפדגוגיות המתנהלות במוסדות להשכלה גבוהה נעשה שימוש רב בכלים טכנולוגיים שונים ומגוונים, חלק מכלים אלו הנן מערכות מרכזיות לניהול הלמידה. אולם בנוסף, במקומות רבים, נעשה שימוש בכלי עזר ייחודיים להפקת חומרי למידה, הקלטת שיעורים ושידור. כלים אלו עומדים בפני עצמם ומסייעים בניהול והפקת חומרי למידה.
מטרת הקול קורא לעודד פיתוחים טכנולוגיים והטמעת כלים המסייעים ללמידה, בעיקר כלים להפקת חומרים וניהול מערכות. לצורך כך תעמיד מיט"ל סכום כולל של 30,000$ עבור מימון חלקי של 3-5 הצעות פיתוח.
מועד אחרון להגשת ההצעות 31 באוקטובר, 2007.
לקול קורא
Asynchronous Audio Feedback to Enhance Teaching Presence– 28/08/07
חקר מקרה על שילוב משובים קוליים לצד משובי טקסט בקורס אסינכרוני. נמצא שהמשובים הקוליים נתפסו כמבטאי "איכפתיות" מצד המרצה,השפעתם על הסטודנטים היתה רבה יותר ולמרצים נדרש פחות זמן ליצור אותם. גישה למאמר בטקסט מלא מחייבת הרשמה ל- Sloan-C (חינם). ניתן לקרוא את עיקרי הדברים גם בויקי best practice של הארגון הפתוח לכל.
טקסט מלא (pdf)
רשימה בויקי
12/05/2010 עלון מיט"ל מס' 66 יצא לאור

בעלון אפריל-מאי תמצאו מאמר על המודל האוניברסיטאי החדש של "University of the People", מאמר על דפוסי השימוש של סטודנטים בוויקיפדיה, סרטון המציג את גרסת מוודל 2.0 החדשה, תוסף מיקרוסופט למוודל ועוד.

לעלון

עלון מיט"ל מס' 69 יצא לאור
עלון אוקטובר מוקדש למשחקים 'רציניים'. בין המאמרים סקירת ספרות המספקת רקע תיאורטי לנושא, מאמר המתאר הקניית אוריינות מידע לסטודנטים באמצעות משחק אינטראקטיבי ותיאור של קורס מקוון שעסק בתרבות, מגדר וזהות במשחק מקוון.

 לעלון

חיפוש מתקדם
הצעת פריט חדש
טל':03-6460555 | פקס:03-6460557 | בניין הנדסת תוכנה, אוניברסיטת תל אביב, רמת אביב, תל אביב 69978 ת.ד. 39513 | meital@mail.iucc.ac.il
מופעל באמצעות מעוף, מגוון אפקט