עיצוב למידה ועיצוב קורס

נקודת מבט של עיצוב למידה משנה את הצורה בה אנו רואים את הקורסים שאנו מלמדים. מרכז הכובד עובר מהתכנים אותם אנחנו מעבירים מהמחברת שלנו למחברות הלומדים, אל הלומדים- אותם אנחנו מעבירים מהמקום בו הם היו לפני הקורס למקום בו אנו רוצים שיהיו אחריו. סדנה זו נועדה לחשוף את המשתתפים למסורת החשיבה והפרקטיקה של עיצוב למידה, ולהנגיש להם כלים בסיסיים של עיצוב למידה כדי שיוכלו לשמש אותם בעבודתם. 

למי הסדנה מיועדת?

  • מרצים שמעוניינים לשפר את קורסים שהם מלמדים
  • סגל יחידות לאיכות ההוראה / יחידות לטכנולוגיות למידה במוסדות השכלה גבוהה
  • מעצבי למידה / מפתחי הדרכה

כמה מהנושאים שניגע בהם:

  • תפיסות יסוד של עיצוב למידה
  • מודלים יישומיים בהוראה ולמידה
  • כלים ופרקטיקות בסיסיים של עיצוב למידה

במהלך הסדנה, המשתתפים –

  • יקיימו דיון ביקורתי לגבי תפיסות, מודלים, פרקטיקות וכלים של עיצוב למידה, ויזהו קשרים ביניהם לבין פרקטיקות וגישות המוכרות להם מתחום עבודתם
  • יבחרו מודלים של הוראה ולמידה המתאימים לקורסים שלהם
  • יישמו כלים ופרקטיקות של עיצוב למידה לשיפור הקורסים שלהם

על המרצה

ד"ר ישי מור היה מרצה בכיר במכון לטכנולוגיות חינוכיות, האוניברסיטה הפתוחה של בריטניה, והקים וניהל את המרכז להוראה חדשנית ומיטבית במכללת לוינסקי. כיום הוא יועץ למוסדות וחברות בתחום חדשנות וטכנולוגיה בהוראה ולמידה.