למידה מבוססת וידאו הופכת בולטת יותר בקורסים מקוונים ובמפגשי פנים אל פנים במגוון רב של שימושים פדגוגיים.
מטרות הסדנה:
- ניחשף לאפשרויות הפדגוגיות שפותח השימוש בווידאו בתהליכי הוראה ולמידה
- נלמד עקרונות בסיסיים לצילום הרצאה/שיעור
- נכיר דגמי הוראה בשילוב וידאו שגובשו במוסדות
- נדון ביתרונות ובמגבלות המדיום
בסיום הסדנה, יוכלו המשתתפים:
- לקבל החלטות מושכלות לגבי שילוב וידאו בהוראה ולמידה
- לחבור לקהילה פעילה של אנשי סגל המעוניינים בשילוב וידאו בהוראה ולמידה
מה בתכנית:
הרצאת פתיחה: המורים של דור ה- Z ואיך פיתחנו עיוורון למהפכה החינוכית בעולם/ גידי יהושע– מנהל מחלקת וידאו ומדיה במט"ח
דוגמאות לשימושים בוידאו לקידום תהליכי הוראה ולמידה:
- אם לא ננצח אותם, נצטרף אליהם? המגבלות והיתרונות הפדגוגיים בשימוש בהקלטה עצמית ככלי להוראה וללמידה/ ד"ר יעל לין- אחראית פדגוגיה דיגיטלית, אוניברסיטת בן גוריון
- תיעוד עצמי בוידאו ככלי לחשיבה ודיון / ד"ר שרון הרדוף וד"ר רחלי פלד, מכללת לוינסקי
- פיתוח מקצועי פרסונאלי מבוסס נתונים על בסיס פלטפורמות צילום שיעורים/ גיל חדש, מנהל תכנית "אקדמיה-כיתה" מכון מופ"ת
סדנה: צעדים ראשונים בצילום סרטוני וידאו:
90 השניות הראשונות, כללי עשה ואל תעשה בהופעה מול קהל ומצלמה/ ערן הדס- מאמן מומחה להופעה מול קהל ומצלמה, מרצה לטלוויזיה ועיתונות