סדרת מפגשים סדנאיים: שילוב כלי AI בתהליך הכתיבה האקדמית

סדרת מפגשים סדנאיים: שילוב כלי AI בתהליך הכתיבה האקדמית

מטרת הסדרה היא להקנות לסטודנטים ולמרצים כלים פרקטיים לעבודה עם יישומי בינה מלאכותית (AI) לאורך שלבי הכתיבה האקדמית: משלב התכנון ועד ההערכה. כל מפגש משלב הדגמות, תרגול מעשי, דיון אתי ופדגוגי, והתנסות אישית.   

להרשמה לסדרה:

*ההרשמה היא לסדרה כולה ותשלח תזכורת נפרדת לפני כל אחד מהמפגשים

https://wkf.ms/47BGUcJ

הסדרה כוללת 4 מפגשים שיתקיימו בזום:

*מפגש ראשון: תכנון עבודת המחקר ואיתור מקורות אקדמיים |  ד"ר בטי שרייבר | 8.12.25 10:00-11:30

מטרות המפגש:

  • הבנת האופן בו ניתן להיעזר ב-AI לצורך גיבוש רעיון למחקר.
  • בניית שלד עבודה מבוסס ראשי פרקים.
  • איתור מקורות אקדמיים איכותיים.

*מפגש שני: תקצור מאמרים, ומיזוג מאמרים לצורך כתיבת סקירת ספרות | ד"ר בטי שרייבר | 29.12.25 10:00-11:30

מטרות המפגש:

  • פיתוח מיומנויות הבנה של טקסטים אקדמיים בסיוע AI.
  • מיזוג מקורות ובניית סקירת ספרות איכותית בשילוב שתי הבינות : שלנו ושל ה AI.

*מפגש שלישי: כלים יעילים לכתיבה ולניהול ביבליוגרפיה וציטוטים בהוראה אקדמית | ד"ר לאורה לוין | 5.1.26 10:00-11:30

היכרות עם כלים לבחינת אמינות המקורות כמו: Zotero; GPT; citation generator כלי של; citeverify


*מפגש רביעי: הערכה בעידן ה-GenAI – דיון בפרקטיקות, באתגרים ובאפשרויות | פרופ' תמי זיפרט | 19.1.26 10:00-11:30

המפגש יעסוק בהערכת עבודות אקדמיות בעידן הבינה המלאכותית הגנרטיבית, תוך התמקדות בשאלות מרכזיות העומדות בפני מרצים: מהי הערכה איכותית כיום? מהם היתרונות והמגבלות של הערכה אנושית לעומת הערכה בסיוע בינה מלאכותית? אילו סוגי משוב תורמים ללמידה? נדון בהיבטים מעשיים כגון שימוש במסגרת להגדרת רמות שימוש מותר בכלי בינה מלאכותית בניית פרומפטים יעילים למשוב והערכה, וכן בדילמות שמעסיקות מרצים בשטח: שאלות אתיקה, אותנטיות, ומתן משוב משמעותי בסביבה טכנולוגית משתנה. המפגש ישלב דוגמאות מהניסיון המעשי, לצד חומרי הערכה ורפלקציות של סטודנטיות שעבדו עם בינה מלאכותית במהלך כתיבת התזה. המשתתפים יוזמנו לחשוב ביחד על פיתוח פרקטיקות הערכה המאזנות בין שימור איכות אקדמית לבין ניצול הפוטנציאל הפדגוגי של הכלים הטכנולוגיים.


מרצות:

ד"ר בטי שרייבר, מכללת סמינר הקיבוצים 

חוקרת ומרצה בתחום פיתוח תפקודים ניהוליים ולמידה ללומדים עם הפרעות בקשב ובלמידה באמצעות יישומים טכנולוגיים מתקדמים בסמינר הקיבוצים. לשעבר ראש התכנית לתואר שני בטכנולוגיה בחינוך בסמינר הקיבוצים.
מובילת קהילת לומדים באמצעות אתר ודף פייסבוק ואינסטגרם "הבינה המלאכותית לשירות הפוטנציאל".
האתר המקצועי: www.bettys.co.il

ד"ר לאורה לוין, מכללת סמינר הקיבוצים  

ראש תוכנית לתואר שני בטכנולוגיה בחינוך במכללת סמינר הקיבוצים. מומחית בשילוב טכנולוגיות מתקדמות בחינוך, עם דגש על הדפסת תלת-ממד ובינה מלאכותית. בעלת ניסיון רב שנים כיועצת, מרצה ומפתחת תכניות לימודים המשלבות טכנולוגיה במגוון מסגרות חינוכיות ואקדמיות. מייסדת ״קרן אלון לחינוך״, המקדמת חדשנות בחינוך באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ולמידה פעילה, כגון הדפסת תלת-ממד ומייקינג. מחקריה עוסקים בפיתוח מיומנויות חשיבה ובשילוב טכנולוגיות חדשניות בתהליכי למידה והוראה.

פרופ' תמי זיפרט, מכללת סמינר הקיבוצים

מרצה בכירה במכללת סמינר הקיבוצים ומובילה את אשכול הבינה המלאכותית בתכנית לתואר שני בטכנולוגיה בחינוך. חוקרת את שילוב כלי בינה מלאכותית גנרטיבית בלמידה, בהוראה ובהערכה אקדמית, תוך בחינת פרקטיקות, אתגרים ודילמות אתיות הקשורות להערכה אותנטית, למשוב ולאיכות אקדמית.

להרשמה לסדרה:

*ההרשמה היא לסדרה כולה ותשלח תזכורת נפרדת לפני כל אחד מהמפגשים

https://wkf.ms/47BGUcJ