משחק, משחוק ומשחקיות בהשכלה הגבוהה

הבלשן וחוקר התרבות ג׳יימס פול ג׳יי טען כי ההנאה במשחקים היא הנאת הלמידה. יש אומרים שמשחקים הם מנוע ללמידה. עם זאת, מקובל לשייך גישות ״משחקיות״ ללמידה בבתי הספר, ופחות להשכלה הגבוהה. האם אנחנו צודקים בכל, או מפספסים הזדמנות יקרה? 

קהל יעד: סגל הוראה, טכנו-פדגוגיים

סדר יום:

Playful Academia?

The talk will present the book Playful Higher Education: Voices, Activities and Co-creations from the PUP Community (2022) along with the project the Playful University Platform (PUP) https://open-tdm.au.dk/blogs/playuni/ as a way to rethink and transform the practices of higher education institutions

Rikke Toft NørgårdAssociate Professor at the Department of Educational Theory and Curriculum Studies, Danish School of Education, Aarhus University. She is in the steering committee of Center for Higher Education Futures, AU, elected board member of The Philosophy and Theory of Higher Education Society, elected board member of Danish Network for Educational Development in Higher Education and Director of the Playful University Platform project.

איך לחשוב כמו גיימר.ית?

גלעד רביד
מומחה לטכנולוגיות למידה ולמידה מבוססת משחק. בוגר תכנית חותם להוראה ובעל תואר שני ביישוב סכסוכים וגישור. מתמחה בהטמעת מתודולוגיות וטכנולוגיות מעולמות המשחק ומשחוק בתהליכי למידה. 
משחוק בקורסים בהשכלה גבוהה, נעמי אונקלוס-שפיגל
בעשורים האחרונים אנו עדים לעליה מתונה בשימוש במשחוק (gamification) בהשכלה הגבוהה. עם זאת, בעיקר בתקופה האחרונה, קיים צורך בהתאמת המשחוק למשימות וצרכי ההוראה. הסדנה תתמקד בהסבר טכניקות משחוק שונות, ושימוש יעיל בהן, מנקודת מבט תאורטית, בהקשר של קוגניציה ומוטיבציה. כמו כן, הסדנה תכלול פעילויות קבוצתיות להנגשת השימוש במשחוק  בהוראה הגבוהה.
 
נעמי אונקלוס-שפיגל- חברת סגל במחלקה להנדסת תוכנה, המכללה האקדמית אורט בראודה. דוקטורנטית בחוג למערכות מידע, אוניברסיטת חיפה. בוגרת בהצטיינות תואר כפול בהנדסת מערכות מידע והוראת מדעי המחשב, טכניון. בוגרת בהצטיינות יתרה תואר שני בחוג למערכות מידע, אוניברסיטת חיפה.

 

 

להרשמה: