קהילות למידה במיט”ל

רציונל:

כחלק מתוכנית העבודה השנתית שמיט”ל מציעה לחבריה, ובהמשך לצורך העולה לספק פתרונות שונים לאתגרים שמציבה ההוראה המקוונת בשנת תשפ”א, מיט”ל מציעה קבוצות למידה משותפת של אנשי מקצוע ובעלי עניין סביב נושאים ספציפיים אשר יבחנו באופן משותף ומעמיק את הידע הקיים בתחום, ידונו בו במטרה להתפתח מקצועית, לעצב פתרונות חדשניים ולפרסם את תוצריהם.

תכנית העבודה:

קבוצות הלמידה יגובשו בפורמט של קהילות עשייה- קבוצות א.נשים אשר חולקות חשש, מכלול של בעיות או תשוקה לנושא מסוים, ואשר מעמיקות את הידע ואת המומחיות שלהן בתחום זה, באמצעות אינטראקציה מתמשכת. הקהילות פועלות כ”מערכות למידה חברתיות” שבהן אנשי מקצועות חוברים אלו לאלו כדי לפתור בעיות, לשתף ברעיונות, להציב סטנדרטים, לבנות כלים ולפתח יחסים עם עמיתים ועם בעלי עניין. 

Snyder, W. M., Wenger, E., & de Sousa Briggs, X. (2003). Communities of practice. in  (government: Leveraging knowledge for performance. The Public Manager, 32(4), 17– 22

תהליך הלמידה ישלב חקר, דיון, סקירת מקרים וספרות, ניסויים עיצובים, תכלול ופרסום תוצרים.

כל מפגש יבחן את הנושא מזווית אחרת:

  • אפיון הצרכים והאתגרים
  • הכרת הנעשה בארץ ובעולם
  • הכרת הבסיס התיאורטי הרלוונטי
  • עיצוב ופיתוח פתרונות חדשניים
  • ניסוי והערכה של פתרונות חדשניים
  • הנגשת תוצרי התהליך לקהילה הרחבה דרך אתר מיט״ל

קהל היעד:

מרצים/ות, טכנו-פדגוגיים, מובילים פדגוגיים וטכנולוגיים, אנשי יחידות איכות הוראה וחדשנות, מפתחי תוכן.

הנושאים המוצעים לקהילות הלמידה:

  • בחינות והערכה
  • למידה פעילה מקוונת
  • למידה חברתית מקוונת
  • למידה מקוונת סדנאית
  • למידה מקוונת מכוונת מיומנויות
  • הוראה מקוונת באחת מהדיסציפלינות:
    • מדעים ומתמטיקה
    • מקצועות טיפוליים
    • חינוך והוראה
    • רוח וחברה
    • עיצוב ואומנות
      • **הקבוצה תיפתח במידה ויהיה מינימום נרשמים המחויבים להשתתף בכל המפגשים.

במהלך שנה”ל תשפ”א יתקיימו 7 מפגשים למידה בתאריכים קבועים שיתואמו עם המשתתפים.

 

לרישום:

 
 
 

 

 
 

 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support