PBL (למידה מבוססת בעיות, או מבוססת פרויקטים) היא שיטה שהולכת וכובשת מקום של כבוד בדיסציפלינות פרופסיונליות בהשכלה הגבוהה, ובסדנה זו נפנה את הזרקור ללימודי ההנדסה.
הפילוסופיה שבבסיס השיטה עומדת על שלוש רגליים:
- הנעת הלומד מתוך צורך, קרי לימוד בהכוון עצמי הנובע מהאתגר הפרויקטלי;
- עמימות, המתבטאת ברכישת ידע במסלול שאחריתו אינה ידועה מראש (גם לא למורה) ושהתפתחותו איננה ליניארית;
- יישומיות, משמע ראיית התכלית של הלמידה ותוצאותיה המעשיות (כמעט) בזמן אמת.
לצד היתרונות, יש לשיטה מחירים לא מעטים ובהם עומס מוגבר על המרצה ואחריות גדולה על הלומד. הסדנה תתבסס על ניסיון אישי רב שנים בהוראת PBL ופחות על מחקרים אקדמיים (אם כי לא נימנע מהם לחלוטין…).
על המרצה: ד"ר דורון פארן, חבר סגל במחלקת להנדסת תעשייה וניהול במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, מפתח ידע ומלמד בקורסים על תכן ארגוני ועל אבחון בעיות ארגוניות (כשלב ראשון של פרויקט הגמר לקראת התואר בהנדסה)
קישור למפגש:
https://us02web.zoom.us/j/89575363048