קהילה לומדת PBL – פתיחת שנה”ל תשפ”ד

הצטרפו אלינו לקהילות הלומדות של מיט"ל!

בימים אלו אנו מגבשים קבוצות למידה סביב נושאים שונים אשר חבריהן ייפגשו באופן קבוע באווירה אינטימית, תומכת ויצירתית מתוך רצון משותף להתפתח ולהניע שינוי חיובי בתהליכי ההוראה והלמידה

ניפגש שוב ביום רביעי, 27/09/2023  – קהילת למידה בנושא PBL (Problem/Project Based Learning) 

אנו מצרפים א.נשים חדשים לקהילה, ההרשמה בהמשך הדף.

מסגרות אקדמיות מכשירות את הסטודנטים.ות לעולם העבודה ולחיים בכלל, מובילות הוראה שמקנה ידע ומעודדת רכישת מיומנויות. כיום, גוברת ההכרה בקרב מעסיקים.ות ומחנכים.ות ששיטות ההוראה המסורתיות, בהן האחריות על הלמידה נמצאת ברובה בידי המרצה, אינן מקנות את הכישורים החיוניים להצלחה בעולם המודרני. 

הכרה זו מובילה לעניין רב בשיטת PBL (למידה מבוססת בעיות / מבוססת פרויקטים – project / problem based learning) שיטת הוראה ולמידה אקטיבית שבה הסטודנטים.ות כקבוצה, רוכשים מיומנויות תוך כדי השגת הידע, באופן עצמאי , מעודדת חשיבה ביקורתית ויצירתית והתפתחות כצוות עם עמיתים בקבוצת השווים. תפקיד הלומד.ת עובר שינוי: מלומד.ת פסיבי.ת ללומד.ת אקטיבי.ת ואחראי.ת על תהליכי הלמידה. גם תפקיד המרצה עובר שינוי: ממרצה אקטיבי.ת למנחה אקטיבי.ת.

למה לכם.ן להצטרף?

  • שמעתם.ן על PBL ואתם.ן רוצים.ות גם
  • מעוניינים.ות ללמד בשיטת PBL אבל לא יודעים איך להתחיל
  • מלמדים.ות בשיטת PBL אבל מרגישים לבד או מעוניינים לשתף בידע שצברתם
  • מבקשים.ות להשתייך לקהילה חוקרת 

איך נולדה הקהילה?

פרי שיתוף פעולה של ד"ר אורית להב – מובילת הקהילה, מרצה בכירה בקריה האקדמית אונו, מומחית מעל 20 שנה בהוראה בשיטת PBL בהשכלה הגבוהה, ובין צוות טכנו-פדגוגיה במיט"ל: ד"ר ישי מור ואפרת שושני.

קהל יעד

מרצים ומרצות במוסדות להשכלה גבוהה המעוניינים.ות להכיר את עקרונות פרקטיקת ההוראה, ולהתנסות בגיבוש אסטרטגיות ליישומה בסביבת העבודה שלהם, א.נשי חדשנות ואיכות ההוראה במוסדות האקדמיים,  א.נשי טכנו-פדגוגיה, מנהלי.ות מרכזי קידום ופיתוח הוראה 

מטרות הקהילה לשנת תשפ"ד

לקראת שנת הלימודים הקרובה,  אנו מציעים מודל למפגשי הקהילה אשר מבוסס על עקרונות PBL: מתוך בקשות שעלו בין חברי הקהילה – המטרה המרכזית שלנו תהיה כתיבה ופרסום של מסמך אקדמי משותף המשלב בין מחקר לפרקטיקה ומבוסס על פרקים מרכזיים שעלו לדיון במהלך המפגשים:

  1. למידה מבוססת פרויקטים/ בעיות: מודלים מרכזיים מתוך הספרות והפרקטיקה
  2. דרכי ההיערכות של מעגלי המשתתפים בתהליך: מרצות.ים, סטודנטיות.ם, מוסדות אקדמיים 
  3. שילוב כלים דיגיטליים וטכנולוגיים בהוראת PBL (למשל AI)

על מנת לקדם את המטרה נתחלק לקבוצות עבודה. במהלך השנה, הקבוצות ייפגשו על פי המתווה המתאים להן לתהליך חקר וכתיבה משותפת. במקביל, נמשיך להיפגש אחת לחודש במליאה לצורך שיתוף והתייעצות בתהליכי המחקר והכתיבה המתגבשים. בסיום התהליך, נערוך את הפרקים יחד למסמך משותף לצורך פרסום.

אנו מזמינות כל מי שמעוניין.ת לקחת חלק במיזם כמשתתף.ת או כמוביל.ה לפנות אלינו:

אורית – lahav.orit@gmail.com

אפרת – efratb@iucc.ac.il

 להרשמה: