שיח סטודנטים וסטודנטיות

בשבועות האחרונים אנחנו עדים למעבר חד ומוחלט להוראה ולמידה מרחוק. כמרצים, אנחנו מתמודדים עם אתגרים מורכבים – פדגוגיים, ארגוניים וטכנולוגיים. אנחנו עושים כמיטב יכולתנו כדי לשמור על המשכיות ההוראה והלמידה, הן מבחינת התכנים והן מבחינת האיכות, תוך ניצול הכלים העומדים לרשותנו והתמודדות עם מגבלותיהם. 

השאלה שמטרידה את כולנו היא: איך כל זה נראה מנקודת מבטם של הסטודנטים? האם הם מרגישים שהם מקבלים חווית למידה יעילה, מהנה ומספקת? יש שאלות "גדולות" – איך הם מנהלים את זמנם בתקופה כה מורכבת? איך הם מצליחים להיכנס לכיתה מקוונת כאשר הילדים ובני הזוג חולקים איתם את המרחב הביתי הצר? יש גם שאלות "קטנות" אך חשובות: האם הם מעדיפים שיעור סינכרוני או הרצאה מצולמת? האם הם רוצים לראות את פני המרצה מדברת או את השקפים? ובכלל, האם נכון להתמקד בהעברת תוכן בוידאו או לתת להם משימות והנחייה ללמידה עצמאית?

כדי לענות על שאלות אלו, נארח מספר סטודנטים וסטודנטיות ממוסדות שונים בארץ שיחלקו איתנו את חוויותיהם ותובנותיהם.

משתתפים 

  • ישי מור, מיט"ל (מנחה)
  • סיון שטיין-לוי, מכללת דוד ילין
  • אביתר כהן, אוניברסיטת אריאל
  • שוקי (אלחנן) שוקרון, מכללת אורט בראודה

הקלטת המפגש

סרטונים מקדימים

 

 

מסמך התארגנות -למידה מרחוק (תודה לבטי שרייבר, מסמינר הקיבוצים, ששיתפה את המסמך תוך כדי המפגש)