יום עיון – היום שאחרי

״Well-planned online learning experiences are meaningfully different from courses offered online in response to a crisis or disaster. Colleges and universities working to maintain instruction during the COVID-19 pandemic should understand those differences when evaluating this emergency remote teaching.״ – Educause review

תודה לכל מי שהגיע וטרם להצלחת האירוע!

משבר הקורונה אילץ את מוסדות ההשכלה הגבוהה לאמץ מודלים של ״הוראה מקוונת במשבר (emergency online teaching)״. מודלים אלו התבססו בעיקר על מעבר מהיר מהוראה פרונטלית בכיתה להוראה פרונטלית בוידאו (זום). במהלך השנתיים האחרונות בחנו מוסדות שונים מודלים נוספים, כגון הוראה מקוונת א-סינכרונית, הוראה היברידית גמישה (HyFlex), ועוד.

עם השיפור במצב התחלואה והחיסונים, וההקלות בהנחיות הממשלה נגמר לכאורה המשבר ונפתחו אפשרויות חזרה לקמפוסים. מוסדות רבים מתלבטים בהתווית מדיניות לעתיד הקרוב והפחות קרוב. חלקם החליטו על חזרה מלאה לקמפוסים, ללא הקלטת הרצאות, חלקם מנסים תמהילים שונים של הוראה ממוקמת (בכיתה) ומקוונת, סינכרונית וא-סינכרונית. 

מהם המודלים השונים שהמוסדות מיישמים? מהם האתגרים והשיקולים המנחים? מהן השאלות הפתוחות, ומהן המגמות הצפוית לעתיד?

יום עיון זה ייתן במה לנקודות מבט שונות במוסדות האקדמיים: הנהלה, מרצים וסטודנטים אשר ישתפו בתשובות שלהם לשאלות אלו ואחרות.

נשמח את תמלאו את השאלון הקצר שהכנו (זמן מוערך: 2 דקות), אנחנו מבטיחים לשתף את סיכום התוצאות בלי לציין את שמות המשיבים או המוסדות: https://forms.gle/b1TVhCxNAoP9Cdms5

סדר יום

בין הנושאים שנגע בהם:

  • מודלים שונים של הוראה ממוקמת, מקוונת, משולבת והיברידית
  • חווית הסטודנט
  • חווית המרצה
  • מהלכים פדגוגיים ועיצוב למידה
  • שיקולים מנהליים וארגוניים
  • גורמים טכנולוגיים, וכלים טכנולוגיים מתאימים למודלים ולפרקטיקות השונות

משתתפים

  • ישי מור ואפרת בכר שושני, צוות מיט"ל
  • איתמר שבתאי, המכללה למינהל
  • אורטל אנגלברג, אוניברסיטת ת״א
  • יעל לין, אוניברסיטת בן גוריון בנגב
  •  שבי גוברין,  מכללת לוינסקי לחינוך
  • שיר צדוק, יו"ר האגודה הסטודנטיאלית, אוניברסיטת בן גוריון בנגב
תודה לכל מי שהגיע וטרם להצלחת האירוע!
מצגת המפגש