מבחנים במוודל – מבוא
הדרכה – למרצה
הדרכה – מנהלי מערכת
תוספים מיוחדים
שאלות ותשובות שכיחות
מבחנים ב Moodle
פעילות מסוג בוחן יכולה לשמש למטרות תרגול, מבדק, מבחן -בכתה, בבית,
בזמן מוגדר, בטווח זמן רחב, מאפשרת ניהול של כמה נסיונות מענה או אחד,
עשירה בואריאציות ויכולה לשרת דרכי למידה והערכה מגוונות.
בבוחן במוודל מוגדרות שאלות שניתן לבדוק באופן אוטומטי. הבוחן לא
מיועד לשאלות פתוחות (למרות שניתן לשלב שאלות פתוחות ולבדוק אותן ידנית) .
יש מבחר עשיר של סוגי שאלות שניתן להגדיר לבוחן .
התוצאות נוצרות בזמן אמת ומנותחות בגליון תוצאות מידית. ציון הבוחן נכנס אוטומטית לגליון ציונים של הקורס.
ניתן להגדיר את סדר השאלות והתשובות או לעשות רנדומליה בשאלות, בתשובות, בבחירת השאלות מתוך המאגר.
ביצירת בוחן 3 שלבים:
מאגר שאלות – יצירת השאלות עליהן יתבסס בהמשך הבוחן. מאגר השאלות הינו אישי ברמת מרצה . ניתן להשתמש במאגר השאלות לכמה וכמה מבחנים שונים. מאגר השאלות מסודר בקטגוריות, והמרצה יכול לראות את כל מאגר השאלות שלו מכל אחד מהקורסים שלו.
הגדרת הבוחן – הגדרות המתייחסות לאפן התנהלות הבוחן, לוח הזמנים של הבוחן, מספר נסיונות המענה, רנדומליה, משוב כללי וכד'.
עריכת השאלות בבוחן – מתייחס לבחירת השאלות ממאגר השאלות וארגונן, סדר השאלות, מספר שאלות בעמוד, משקל כל שאלה.
שמירה על טוהר הבחינות בלמידה מרחוק
גישות שונות בשמירה על טוהר הבחינות בלמידה מרחוק
קיימות מספר גישות בולטות בנוגע לשמירה על טוהר הבחינה בהבחנות מרחוק:
א. קידום מדיניות של יושרה – שיחה עם הסטודנטים (ניתן גם דרך אגודת הסטודנטים)
על חשיבות השמירה על טוהר הבחינה, ניסוח מדיניות ברורה להתמודדות עם רמאות
והפצתה לכלל הסטודנטים. יש מוסדות המחייבים את הסטודנטים לחתום על הצהרת
הגינות, ככלי לתיאום ציפיות ולהרתעה.
ב. התאמת אופני ההערכה – בהבחנות מרחוק מומלץ להניח כי הסטודנטים נעזרים
בחומר פתוח. לפיכך, בחינות המתמקדות בשליפה של ידע הן בעייתיות מאוד במתכונת
זו. מומלץ לעבור לבחינות הדורשות חשיבה מסדר גבוה יותר, מטלות אותנטיות, עבודות
כתובות, פרזנטציות, הערכות עמיתים ועוד.
ג. שימוש בטכנולוגיות להבחנות מרחוק וProctoring- – קיימות מגוון טכנולוגיות שנועדו
לשפר את טוהר הבחינה מרחוק, עם זאת חשוב לומר כי יכולותיהן מוגבלות ולרוב עלותן
גבוהה (ראו עוד בסקירה שנערכה על ידי מיט"ל). בין הכלים, מערכות להשוואה בין
תשובות פתוחות למאגרים קיימים (דוגמת TurnItIn), נעילת דפדפן המחשב כך שיאפשר
פעילות רק בחלון הבחינה (דוגמת Browse Lockdown Respondus). כמו כן, קיימות
מערכות של השגחה ופיקוח על הנבחן בעזרת מצלמת רשת ומיקרופון, בהן מתבצע
תהליך של אימות זהות הנבחן, צילום וידאו ואודיו של הבחינה, ולעתים אף שימוש במשגיח
אנושי או בAI- לאיתור התנהגויות חשודות. דוגמאות למערכות אלו: Examity, Proctorio ,
ProctorU ועוד (קישור להשוואה בין מערכות שונות שנערך על ידי מיט"ל).
הערכה חלופית
מפגש קהילת מפתחי Moodle מרץ 2023
תוכן המפגש: נציגי האוניברסיטה הפתוחה (ליאור ואורי) יציגו פיתוחים שלהם. נציגים ...
10:00-11:30
28-03-2023
מפגש מקוון
מפגש קהילת מפתחי Moodle
תוכן המפגש: במהלך המפגש יוצגו נושאי פיתוח מגוונים המתייחסים לגרסת מוודל 4.1 אשר ...
11:00-14:00
07-02-2023
מפגש מקוון
סדרת מפגשים בנושא שילוב פודקאסטים בהוראה
0 0 votes Article Rating...
12:00-14:00
19-03-2023
מקוון
מרחבים ללמידה: יום עיון והשקת קהילת למידה
0 0 votes Article Rating...
08:45-14:00
03-05-2023
מכללת סמינר הקיבוצים