LYX – עורך Latex לכתיבה מתמטית

התקנה מגויירת לתוכנת ה- LyX 

מיט"ל- מרכז ידע לטכנולוגיות למידה (יחידה של מחב"א) לקחה על עצמה, כמענה לבקשה של כל ראשי הפקולטות למתמטיקה באוניברסיטאות, לגבש צוות לניהול ופיתוח אריזת התקנה מגויירת, ולפתח ממשק נגיש לתוכנת ה- LyX. הפיתוח נעשה בהתאם לצורכי המוסדות ומאפשר הליך התקנה פשוט וידידותי הזמין לסטודנטים בכל מחלקות המתמטיקה ומדעים מדוייקים במוסדות להשכלה גבוהה.

ייחודיות הגרסה ביחס לגרסאות שונות אשר ניתן למצוא באינטרנט, הוא האופן בו ארוזה ההתקנה של היישום LyX הכוללת בתוכה גופנים ותבניות בסיסיות בעברית.

הגרסאות הבאות יכילו תכונות נוספות ותבניות שכיחות מגויירות לעברית.

להורדת הגרסה העדכנית של LyX בעברית, הקליקו על כפתור Lyx גרסה 2.3 בעברית   

 

עורך מתמטי Lyx

עורך מתמטי Lyx

LyX הוא מעבד מסמכים גרפי.

ה-LyX  הינו תוכנת קוד פתוח המאפשר עריכת תוכן מתמטי בשפת ה- LaTex, בצורה גרפית פשוטה. ה-LyX  משמש כמנגנון עיבוד הטקסט  LaTeX, תוכנה ותיקה בעלת יכולות נרחבות, שבעזרתה ניתן להפיק מ־LyX  קובצי PostScript ,PDF ו־HTML‏ . LyX כולל ייצוא לפורמטי DocBook  ו־LinuxDoc. בנוסף, תוכנת ה-  LyX מציעה מגוון של  עיצובים קיימים עם אפשרות בחירה של אופי הטקסט (כותרת ראשית, כותרת משנית, הערת שוליים וכו'). התוצאה הסופית איכותית ובעלת מראה מקצועי. בנוסף, מאפשר LyX כתיבה נוחה של משוואות מתמטיות ומאוד נפוץ בקרב קהילת האקדמאים העוסקים במדעים מדויקים.

[ מתוך הערך LYX בויקיפדיה העברית]

הוראות התקנה

הקליקו על כפתור LYX גרסה 2.3 בעברית להורדת הגרסה העדכנית של LyX בעברית עבור מערכת ההפעלה ווינדוס. (תאריך עדכון גרסה: 2/1/2019)

אנא עקבו אחר ההנחיות באשף ההתקנה.

משוב ועזרה ניתן לקבל מצוות מיט"ל בדוא"ל: meital@mail.iucc.ac.il  

קישורים שימושיים

קהילת משתמשי Lyx בעברית, קבוצת פייסבוק

אתר LYX הרשמי (אנגלית)

תיעוד השימוש ביישום LYX (באגלית)

מדריך למשתמש המתחיל ב LYX (פרופ' עזריאל לוי, אונ' העברית)