מרחבי למידה היברידיים- יום עיון בשיתוף מכללת לוינסקי – מקורי – למחיקה (נדב)

אם בעבר הייתה הפרדה ברורה בין מרחבים (פיזיים, חברתיים וטכנולוגיים) המוקדשים לפעילויות שונות, כיום אנו עדים לטשטוש הגבולות ולצמיחה של מרחבי כלאיים. טכנולוגיית רשת ומכשירים ניידים, בשילוב עם הרגלי חיים משתנים, מאפשרים לנו ללמוד בכל מקום ובכל זמן, ולמזג חוויות מחיינו המקצועיים והפרטיים לתוך חוויות הלמידה. שינויים אלו פותחים בפנינו אפשרויות חדשות ומעלים אתגרים מורכבים. האירוע יפתח בפני חוקרים, מרצים, מעצבים ומקבלי החלטות הזדמנויות להכיר את הנושאים, לשתף ידע ולהתניע מיזמים משותפים.

יום עיון ייחודי זה מביא למרחב היברידי אחד חוקרים, מעצבים ואנשי חינוך העוסקים באתגרים ובהזדמנויות של מרחבי למידה היברידיים. כל אחד, בדרכו ובתחומו, מאתגר את ההנחות והמוסכמות שלנו לגבי איך, מתי וכיצד מתבצעת למידה. כראוי ליום שעוסק במרחבים היברידיים, אנו נקיים את האירוע בו זמנית בשלושה מרחבים: במכללת לוינסקי בת"א, באוניברסיטת חיפה ומכללת ספיר.

אנחנו מזמינים אתכם לשלוח אלינו סרטונים, תמונות או מצגות המבטאות לתפיסתכם דוגמה למרחב למידה היברידי. אנא שילחו את החומרים (או קישור אליהם) ל: yish@yishaymor.org. אנחנו נציג את החומרים במהלך היום.

קהל יעד

חוקרים, מרצים ומעצבים המתעניינים באתגרים ובהבטחות של מרחבי למידה היברידיים. 

חוקרים מתחומי חינוך, טכנולוגיה ועיצוב.

מרצים ממוסדות להשכלה גבוהה, מבתי ספר ומוסדות השכלה שונים.

מטרות

  • חשיפת הקהילה בארץ לנושא מרחבי הלמידה ההיברידיים, למחקר ולפיתוח העדכניים בתחום זה.
  • קידום שיח עיצובי-חינוכי בנושא.
  • הפקת משאבים מעשיים נתמכי מחקר לשימוש הקהילה.

תכנית

9:00

הרשמה

9:30

כינוס ודברי פתיחה, אלי שמואלי

9:40

מבוא – מרחבים היברידים: הגדרות, אתגרים והזדמנויות, ענת כהן (אונ' ת"א) וישי מור (מיט"ל)

10:20

Signature pedagogy and design principles for hybrid learning spaces, Rikke Toft Nørgård (Aarhus University)

11:20

טיפוח קהילות ידע פעילות במרחבים היברידיים, יותם הוד, אוניברסיטת חיפה

11:50

הפסקה

12:10

תבניות עיצוב להוראה ולמידה באקדמיה במרחבי למידה עתידיים (FLS), עינת גיל וליאת אייל, מכללת לוינסקי לחינוך

12:40

מרחבי למידה היברידיים: נקודת מבט אדריכלית: הדס קרן, אדריכלית

13:20

פאנל מסכם

14:00

סיום

 

**בהמשך ליום העיון, נקיים למחרת (ב- 20/02/20) סדנה בנושא תבניות עיצוב, שבסופה נציג לקהילה משאב פדגוגי-עיצובי שימושי למרחבי למידה היברידיים.

מספר המקומות בסדנה מוגבל, ויש להגיש בקשה להשתתפות בה באופן נפרד!

פרטים נוספים על הסדנה 

 

 לרישום ליום העיון

    דף האירוע בפייסבוק

    מציגים

    Rikke Toft Nørgård is Associate Professor in Educational Design and Technology at the Centre for Teaching Development and Digital Media, Aarhus University. In research and development Nørgård has a focus om design, technology, pedagogy and philosophy in relation to educational technologies and systems, the future of higher education and technological imagination in education. She is giving the keynote at the Networked Learning Conference this year on these matters. She is in the expert advisory board on technological literacy under the Ministry of Education, in the steering group of Center for Higher Education Futures (CHEF) and board member of the Philosophy and Theory of Higher Education Society (PaTHES). Her recent projects focus on capacity building and competence development of teachers in relation to technological agency and imagination (the Play&Learn DigiMedia project), students academic digital competencies in HE (the STAK project), value sensitive design in HE (the VASE project) and design thinking and making in the humanities (the IGNITE project). The results of the projects are MOOCs, OERs, courses, modules, teaching activities and learning designs within these domains.

    ד"ר ליאת אייל חוקרת ומרצה במכללת לוינסקי לחינוך. מזה כשני עשורים עוסקת בתחומי תכנון לימודים וארגון מערכות למידה בסביבות פדגוגיות מתקדמות ובהובלת חדשנות חינוכית בהכשרת מורים לתארים מתקדמים. משמשת כראש התמחות 'עיצוב למידה בעידן המידע' בבית הספר להתמחות מקצועית במכון מופ"ת. 

    ד"ר עינת גיל היא חוקרת במדעי הלמידה, חברת סגל וראש היחידה לחדשנות במרכז להוראה חדשנית ומיטבית במכללת לוינסקי לחינוך. היא הובילה את הקמת מרחבי הלמידה העתידיים ושילובם בהוראת קורסים ובתרבות המכללה.

    ד"ר יותם הוד מרצה במגמה לטכנולוגיות בחינוך באוניברסיטת חיפה. הוא משמש כיו"ר משותף של ועדת החינוך של ISLS, ומנהל מרחבי הלמידה העתידיים של מרכז LINKS בחיפה. לאחרונה זכה בפרס מרדכי ניסן לחוקרי חינוך מצטיינים. 

    ד"ר ענת כהן – חברת סגל בכיר בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב, ראש ההתמחות של טכנולוגיה ולמידה וחברה בצוות  Virtual TAU – המרכז להוראה אקדמית ברשת של אוניברסיטת תל אביב. כמו כן, משמשת כיו"ר תחום טכנולוגיות וחינוך בקתדרת אונסקו לטכנולוגיה, אינטרנציונליזציה וחינוך.

    ד"ר ישי מור מייעץ למוסדות, אירגונים וחברות בנושאים הקשורים לחדשנות ושימושי טכנולוגיה בהוראה ולמידה. בעבר הקים וניהל את המרכז להוראה חדשנית ומיטבית במכללת לוינסקי, ושימש כמרצה בכיר במכון לטכנולוגיה חינוכית של האוניברסיטה הפתוחה באנגליה. 

    הדס קרן היא אדריכלית המתמחה בעיצוב בתי ספר ומרחבי למידה, ובבניה בת-קיימא. היא בעלת ניסיון של למעלה מעשרים שנה, בישראל ובחו"ל.

    תקצירים

    ד"ר עינת גיל וד"ר ליאת אייל, מכללת לוינסקי לחינוך: תבניות עיצוב להוראה ולמידה באקדמיה במרחבי למידה עתידיים (FLS)

    מרחבי למידה עתידיים (Future Learning Spaces) הינם מרחבים דינאמיים, עתירי טכנולוגיות אינטראקטיביות ואביזרים ניידים המאפשרים הוראה ולמידה במתודות פדגוגיות חדשניות. בהרצאה נציג תבניות עיצוב להוראה ולמידה במרחבים אלה, אשר חולצו במהלך מחקר בו תועדו ואופיינו פרקטיקות עיצוביות של מרצים במכללה לחינוך. ניתן להשתמש בתבניות כפיגומים לתכנון למידה בגישה קונסטרוקטיביסטית-חברתית.

    ד"ר יותם הוד, אוניברסיטת חיפה: טיפוח קהילות ידע פעילות במרחבים היברידיים 

    מחקר שנערך בקרב סטודנטים לתואר ראשון באוניברסיטת חיפה בחן היברידיות סוציו-קוגניטיבית וסוציו-רגשית במרחבי למידה עשירים טכנולוגית. במשך סמסטר אחד, ניתנה לסטודנטים אפשרות לנוע בחופשיות בין מרחבים פיזיים ומקוונים בעקבות המטרות הלימודיות והחברתיות שלהם. החוקרים אספו וניתחו כאלפיים פתקאות מקוונות שהסטודנטים כתבו, ועקבו אחרי שרשראות השיח שלהם, מול תהלכי ההתפתחות הידע והקשרים החברתיים שלהם. המחקר הראה כיצד השלבים בהתפתחות קהילת הלמידה מהווים עוגנים להתפתחות האפסטמית והחברתית של הפרט. כמו כן, המחקר חושף כיצד שיח בונה-ידע מהותי ואינטנסיבי נוצר באופן טבעי מתוך ההתפתחות הסוציו-רגשית של הקבוצה. המחקר ממחיש ומדגיש את החשיבות של שיקלול המימדים הסוציו-קוגניטיבי והסוציו-רגשי בעיצוב פעילויות המתייחסות במרחבי למידה היברידיים.