מרחבי למידה היברידיים- יום עיון בשיתוף מכללת לוינסקי

אם בעבר הייתה הפרדה ברורה בין מרחבים (פיזיים, חברתיים וטכנולוגיים) המוקדשים לפעילויות שונות, כיום אנו עדים לטשטוש הגבולות ולצמיחה של מרחבי כלאיים. טכנולוגיית רשת ומכשירים ניידים, בשילוב עם הרגלי חיים משתנים, מאפשרים לנו ללמוד בכל מקום ובכל זמן, ולמזג חוויות מחיינו המקצועיים והפרטיים לתוך חוויות הלמידה. שינויים אלו פותחים בפנינו אפשרויות חדשות ומעלים אתגרים מורכבים. האירוע יפתח בפני חוקרים, מרצים, מעצבים ומקבלי החלטות הזדמנויות להכיר את הנושאים, לשתף ידע ולהתניע מיזמים משותפים.

קהל יעד

חוקרים, מרצים ומעצבים המתעניינים באתגרים ובהבטחות של מרחבי למידה היברידיים. 

חוקרים מתחומי חינוך, טכנולוגיה ועיצוב.

מרצים ממוסדות להשכלה גבוהה, מבתי ספר ומוסדות השכלה שונים.

מטרות

  • חשיפת הקהילה בארץ לנושא מרחבי הלמידה ההיברידיים, למחקר ולפיתוח העדכניים בתחום זה.
  • קידום שיח עיצובי-חינוכי בנושא.
  • הפקת משאבים מעשיים נתמכי מחקר לשימוש הקהילה.

תוצרים

  • הקלטות של הרצאות המפתח
  • תשתית לשיתופי פעולה עתידיים

תכנית

ד"ר עינת גיל וד"ר ליאת אייל, מכללת לוינסקי לחינוך: תבניות עיצוב להוראה ולמידה באקדמיה במרחבי למידה עתידיים (FLS)

מרחבי למידה עתידיים (Future Learning Spaces) הינם מרחבים דינאמיים, עתירי טכנולוגיות אינטראקטיביות ואביזרים ניידים המאפשרים הוראה ולמידה במתודות פדגוגיות חדשניות. בהרצאה נציג תבניות עיצוב להוראה ולמידה במרחבים אלה, אשר חולצו במהלך מחקר בו תועדו ואופיינו פרקטיקות עיצוביות של מרצים במכללה לחינוך. ניתן להשתמש בתבניות כפיגומים לתכנון למידה בגישה קונסטרוקטיביסטית-חברתית.

 ד"ר ליאת אייל חוקרת ומרצה במכללת לוינסקי לחינוך. מזה כשני עשורים עוסקת בתחומי תכנון לימודים וארגון מערכות למידה בסביבות פדגוגיות מתקדמות ובהובלת חדשנות חינוכית בהכשרת מורים לתארים מתקדמים. משמשת כראש התמחות ‘עיצוב למידה בעידן המידע’ בבית הספר להתמחות מקצועית במכון מופ"ת. 

ד"ר עינת גיל היא חוקרת במדעי הלמידה, חברת סגל וראש היחידה לחדשנות במרכז להוראה חדשנית ומיטבית במכללת לוינסקי לחינוך. היא הובילה את הקמת מרחבי הלמידה העתידיים ושילובם בהוראת קורסים ובתרבות המכללה.

ד"ר יותם הוד, אוניברסיטת חיפה: טיפוח קהילות ידע פעילות במרחבים היברידיים 

מחקר שנערך בקרב סטודנטים לתואר ראשון באוניברסיטת חיפה בחן היברידיות סוציו-קוגניטיבית וסוציו-רגשית במרחבי למידה עשירים טכנולוגית. במשך סמסטר אחד, ניתנה לסטודנטים אפשרות לנוע בחופשיות בין מרחבים פיזיים ומקוונים בעקבות המטרות הלימודיות והחברתיות שלהם. החוקרים אספו וניתחו כאלפיים פתקאות מקוונות שהסטודנטים כתבו, ועקבו אחרי שרשראות השיח שלהם, מול תהלכי ההתפתחות הידע והקשרים החברתיים שלהם. המחקר הראה כיצד השלבים בהתפתחות קהילת הלמידה מהווים עוגנים להתפתחות האפסטמית והחברתית של הפרט. כמו כן, המחקר חושף כיצד שיח בונה-ידע מהותי ואינטנסיבי נוצר באופן טבעי מתוך ההתפתחות הסוציו-רגשית של הקבוצה. המחקר ממחיש ומדגיש את החשיבות של שיקלול המימדים הסוציו-קוגניטיבי והסוציו-רגשי בעיצוב פעילויות המתייחסות במרחבי למידה היברידיים.

ד"ר יותם הוד מרצה במגמה לטכנולוגיות בחינוך באוניברסיטת חיפה. הוא משמש כיו"ר משותף של ועדת החינוך של ISLS, ומנהל מרחבי הלמידה העתידיים של מרכז LINKS בחיפה. לאחרונה זכה בפרס מרדכי ניסן לחוקרי חינוך מצטיינים. 

 

**בהמשך ליום העיון, נקיים למחרת (ב- 20/01/20) סדנה בנושא תבניות עיצוב, שבסופה נציג לקהילה משאב פדגוגי-עיצובי שימושי למרחבי למידה היברידיים.

מספר המקומות בסדנה מוגבל, ויש להגיש בקשה להשתתפות בה באופן נפרד!

פרטים נוספים על הסדנה 

 

 לרישום ליום העיון













    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support